Norton lanceret et nyt sortiment til sav skærpning

Pressemeddelelse   •   Dec 06, 2011 07:30 CET

Norton lanceret et nyt sortiment diamant- og CBN slibeskiver specielt til anvendelse for skærpning og slibning af savklinger. Det nye sortiment har et nyudviklet bindemiddel, Eco, som giver en bedre pris/ydelse.

I det nye Eco-sortiment indgår diamant-slibeskiver til slibning af klinger med savtænder i hårdt metal. Sortimentet omfatter forskellige slibeskive for sideslibning, brystslibning og rygslibning. Slibeskiverne findes i forskellige designs og størrelser til forskellige maskiner som for eksempel, Vollmer-Biberach, Vollmer-Dornhan, Woodtronic, Widma, Akemat med flere.

Sortimentet omfatter også diamantslibestifter til slibning af klinger med meget fin fortandning.

Til slibning af savklinger i HSS findes endvidere et særligt sortiment Eco-slibeskiver i CBN (kubisk bornitrid) til anvendelse i Loroch maskiner.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

PDF-dokument Word-dokument