Ny lamelrondel til krævende slibning

Pressemeddelelse   •   Nov 02, 2011 07:30 CET

Flexovit lanceret en ny lamelrondel specielt til krævende slibning for eksempel kantslibning og afgratning.

Lamelrondellen Mega-Line Blue er belagt med zirconium slibemiddel og har et kraftigt rygmateriale af bomuld/polyester.I kombination med et kraftigt bindemiddel får slibekornene en jævn og konstant nedbrydning og nye korn frigives, hvilket giver en hurtig og effektiv slibning og forlænger lamelrondellens levetid.

Mega-Line Blue er velegnet til krævende slibning med højt arbejdstryk og ideel til slibning og fjernelse af svejsninger, kant slibning og afgratning m.v. Lamelrondeller anvendes på vinkelsliber for slibning af jern, stål og rustfri stål. De findes i Ø115mm og 125mm i kornstørrelse 40, 60,80 og 120. De har konisk bagstøtte i glasfiber. Den koniske form gør det nemmere at slibe en plan overflade.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

PDF-dokument Word-dokument