Ny serie diamantklinger fra Norton

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2011 08:31 CET

Norton lancerer en ny serie diamantklinger under navnet Vulcan. Det nye sortiment indeholder de mest brugte og anvendte klingetyper i byggebranchen.

Vulcan klingerne anvendes til skæring i beton, armeret beton, klinker & fliser, diverse byggematerialer samt asfalt. Klingerne kan bruges både til våd- og tørskæring. I sortimentet indgår en serie klinger, Vulcan Universal med segmenter, som har et bredt anvendelsesområde til skæring af diverse byggematerialer. Endvidere findes Vulcan Jet i serien, som har turbo-skærerand, som giver et renere snit. Til skæring i klinker og fliser anvendes klingen Vulcan Ceram, hvor skæreranden er helt lukket, hvor et renere snit og pænere finish opnås. Denne klinge findes såvel til vinkelsliber og fliseskære.

I sortimentet indgår også 2 lasersvejst klinger typer: Vulcan laser til beton og armeret beton til vinkelsliber og Vulcan Combo til asfalt og beton til anvendelse på blokstensave og håndholdte benzinsave.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

PDF-dokument Word-dokument