X-Treme Life skæreskive nu i 1,3 mm tykkelse

Pressemeddelelse   •   Feb 03, 2011 07:01 CET

Norton sortiment X-Treme Life skæreskive tilbydes nu også i en 1,3 mm tykkelse. Skæreskive i 1,3 mm tykkelse har en væsentlig bedre stabilitet sammenlignet med skæreskive med 1,0 mm tykkelse, men samtidig bevares den meget hurtige skæretid. Materiale spild reduceres kraftigt i forhold til en 1,6 mm skive ligesom snittet er meget rent og næsten fri for grater.

Den nye skæreskive på 1,3 mm tykkelse er specielt anvendelig til skæring af tyndvæggede materialer som rør og profiler og har fordele som ekstra lang levetid, hurtig og frit skærende. Skæreskiven giver et rent og fint snit og minimere materiale spild. X-Treme Life skæreskive anvendes til skæring i rustfri stål, jern, stål, støbejern og aluminium.

Skivens har et meget lavt indhold af jern, svovl og klor som giver et bedre arbejdsmiljø. Skæreskiven anvendes på 125 mm vinkelsliber.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

PDF-dokument Word-dokument