Vi skal forvente mere af fremtidens vægge

Vi skal forvente mere af fremtidens vægge, i hvert fald hvis du spørger os. For hvorfor blive ved det gamle, når vi kan bygge bedre, hurtigere og mere bæredygtigt? Derfor satte vi også endnu en gang fokus på vores nyeste løsning til indervægge - Habito® - på dette års Byggerimesse.

Habito er egentlig ikke en ny løsning. Vi har efterhånden haft vores Habito® gipsplader i et par år, efter vi valgte at sende den ordinære fibergipsplade på pension, men for de fleste er Habito ny, for det er nemlig en ny måde at bygge indervægge på. Og det er en helt ny form for gipsplade, der udfordrer den måde vi tænker om gips på.

Pladen er nemlig ikke bare langt mere robust end standard gipsplader, den er også mere robust end fibergips, så det giver nogle helt nye muligheder for at bruge gips i hårdføre miljøer. Men det er ikke bare styrken der ændrer dagsordenen, for Habito pladen har nemlig også en skruefast overflade, og det betyder at du ikke længere behøver forboring, plugs eller andet besværligt. Nu kan du hænge det hele op direkte i gipsvæggen, så du slipper for at bruge for eksempel krydsfiner eller en tungere fibergipsløsning.

Hos Gyproc har vi stort fokus på byggeoptimering, og Habito® finder ofte vej ind i vores byggeoptimerede løsninger. Her har vi nemlig fokus på en optimal byggeproces og en bedre konstruktion, alt sammen med henblik på at holde en lav totalpris. For det skal kunne betale sig for vores kunder at bygge optimeret, og det behøver ikke at være dyrt at bygge godt. Det handler bare om, at tænke sig godt om tidligt i byggeprocessen. Bygges der vægge med Habito er der nemlig mange fordele, også på bundlinjen. Pladerne monteres nemlig akkurat som standard gipsplader, og det gør monteringsprocessen enkel og hurtig.

Vores ambition er altid at levere løsninger med fokus på et godt indeklima og komfort, hvad enten det er for slutbrugeren eller ude på byggepladsen, og med Habito fås både et bedre arbejdsmiljø for dem der står med vores løsninger i hånden, og slutbrugerne får et bedre slutresultat med bedre lydisolering, brandsikring og en væg klar til ophængning. Derudover, er alle Gyproc systemer 100% genanvendelige og har dokumenterede miljøvaredeklarationer (EPD).

Få mere information om Gyproc Habito på vores hjemmeside eller se mere om dine muligheder med Gyproc ByggeOptimering.

Jeg vil gerne vide mere om Gyproc Habito…

Jeg vil gerne vide mere om Gyproc ByggeOptimering…

Gyproc er en del af Saint-Gobain koncernen, som er global markedsleder indenfor gipssystemer til letbyggeri, samt en række andre byggematerialer.
Saint-Gobain ejer varemærker som Gyproc®, Gyptone® og Glasroc®

Den gipsdivision om Gyproc tilhører har produktion på 135 fabrikker i 55 lande, med omkring 47.000 ansatte. Gyproc i Danmark indgår i Gyproc Skandinavien, som tilsammen har ca. 350 ansatte, med fabrikker og salgskontorer i alle de tre skandinaviske lande.