Blogindlæg -

Fremtidens revolution handler om mennesker: Uden eksekvering, ingen forandring | SAP Innovation Forum 2017

Vi har været igennem disruption, digitalisering og innovation. Når jeg kigger ind i 2017 med et kig ind i fremtiden, vender mit blik retur mod mennesker. Det kommer til at handle om os. Vi kan alle digitalisere, vi kan alle udfordre vores måde at gøre tingene på og være disruptive, men i sidste ende er det evne til eksekvering, der bliver altafgørende.

Nyt software, som er mere brugervenligt og arbejder hurtigt fra A til B. Processerne simplificeres og levering af data, via den tekniske platform, er gjort let tilgængelig og responderer hurtigt. Men al dette får først sin rette effekt, hvis alle mand ombord formår at være med på forandringen. Hvis ikke forandringen sker hos dine kollegaer, dig selv med flere, kan vi implementere masser af digitalisering og vi kan udfordre status quo. Men uden eksekvering fra den enkelte person, er det minimalt, hvad udbyttet bliver i praksis og så er vi lige vidt.

Der skal handling og forandringsledelse til

Hvis du vil komme godt fra start med indførsel af ny software og opnå succes, må det handle om at forberede virksomhedens medarbejdere på den forandring de skal igennem. Desto bedre forberedt de er, desto mindre vil forandringen fylde. Vi ser tit, at mange nye tiltag og ideer implementeres - men også, at de afbrydes igen grundet manglende eksekveringskraft.

Hvor kommer kraften fra?

Eksekveringskraft skal opnås ved samarbejde om et fælles mål. Det at kunne arbejde sammen og se den værdi, der skabes på tværs af en organisation og dens landegrænser. Det er evnen til sammenhæng der skaber kraft. Når man ser, at det man som individ gør og skaber værdi et andet sted, motiverer det til mere. Og her er det, at software-systemerne får værdi. De kan digitalt visualisere den værdi man som individ skaber og herfra vise, at du gør en forskel og hvad det er, der gør, at du gør en forskel - også i forhold til virksomhedens overordnede strategi.

”Men uden eksekvering fra den enkelte person, er det minimalt, hvad udbyttet bliver i praksis og så er vi lige vidt”

DISRUPTION, DIGITALISERING og INNOVATION

Er det ikke det, vi gennem tiden har navngivet som tidens udvikling? Den reelle forskel jeg ser, vi oplever i 2017, er hastigheden på at gå fra tanke til handling. Derfor retter jeg blikket retur på, at den digitale revolution - som med alle andre revolutioner - må handle om mennesker og omstillingsparathed på forandring og nye muligheder.

Af Pernille Casparsen, Sales Executive, EPI-USE

EPI-USE er sponsor på SAP Innovation Forum 2017. #SAPForum

• Data, Telekommunikation, IT

• forandringsledelse