Forsikringsselskaber trues af nye konkurrenter

Det er ikke længere kun traditionelle forsikringsselskaber, der sælger forsikringer. I flere andre brancher står virksomheder på spring for at forsikre vores ejendele. Og disse virksomheder er attraktive for kunder, fordi de er let tilgængelige og tilpasset kundernes behov. Det har kunderne indset, og derfor trues de traditionelle forsikringsselskaber nu på deres kernekompetencer.

En undersøgelse af The Economist Intelligence Unit foretaget blandt 338 forsikringsansatte verden over viser nemlig, at 32 pct. i fremtiden frygter konkurrencen fra e-handelsvirksomheder som Google og Amazon, mens 31 pct. bekymrer sig om bankers indtog på forsikringsmarkedet.

Ifølge undersøgelsen er der imidlertid håb for traditionelle forsikringsselskaber, hvis de udnytter nye teknologier bedre og bliver mere fokuserede i kommunikationen med kunderne. Undersøgelsen peger på, at nem tilgængelighed, fokus på den enkelte kunde og indsatser på sociale medier kan holde på eksisterende og sikre fremtidige kunder til forsikringsselskaberne. En anden anbefaling er, at benytte realtidsanalyser for på den måde sikre nøjagtigheden og kvaliteten af den data forsikringsmedarbejderne anvender, når de laver analyser og beregninger af fx risici og prissætning.

Hele analysen kan læses her: http://www.economistinsights.com/financial-services/analysis/way-forward.

Officiel pressemeddelelse kan læses her: http://www.news-sap.com/insurers-must-invest-customer-related-technologies-react-growing-pressure-external-competitors-new-research-sponsored-sap-reveals/

For yderligere information kontakt:

Ellen Vig Nelausen, Nordic Employee, Communications, CSR and Media Relations, M: +45 2923 3234, E:  ellen.vig.nelausen@sap.com

• Data, Telekommunikation, IT

• cloud
  • mobility
  • sap hana
  • big data
  • insurance

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798