Grønne Cloud-løsninger

I 2014 vil SAP indføre 100 % vedvarende elektricitet i deres datacentre og andre faciliteter. Det mindsker ikke kun SAPs eget CO2-udslip, men også CO2-aftrykket fra SAPs cloud-kunder.

SAP vil levere grønne Cloud-løsninger på verdensplan, og ser det som en naturlig konsekvens af deres skift til en Cloud-baseret forretningsmodel. Når SAPs kunder anvender SAP Cloud Software flyttes deres systemer til SAPs datacentre og bliver en del af SAPs samlede CO2 -udslip. Indførelsen af 100 % vedvarende elektricitet i SAPs datacentre og andre faciliteter vil derfor både reducere SAPs eget og SAPs kunders CO2 -udslip.

“Det er en naturlig konsekvens af vores skift til en Cloud-baseret forretningsmodel, at vi tilslutter os 100 % vedvarende elektricitet i vores datacentre og andre faciliteter”, siger Peter Graf, chef for bæredygtighed i SAP. "Ved at levere vores brancheførende Cloud-løsninger på en miljøvenlig måde, udvider vi vores konkurrenceevne på Cloud-software markedet, mens vi styrker vores ledende position inden for bæredygtighed. Det er et godt eksempel på, hvordan SAP sætter bæredygtighed i centrum for sin værdiskabelse."

SAP er blandt de få virksomheder, som udgiver en integreret rapport om bæredygtighed. Den seneste rapport fra 2013 indeholder blandt andet information om at:

• SAPs samlede CO2-udslip steg med 12 % i 2013 på grund af tilgangen af nye cloud-kunder.
  • Den samlede energieffektivitet har været stabil, mens udledningen af ​​drivhusgasser er steget fra 30,0 gram CO2 per euro af den samlede omsætning i 2012 til 32,4 gram CO2 per euro i 2013.
  • SAP har investeret 3 mio. i Livelihoods Fund, der planter træer og gennemfører energiprojekter for både at genoprette deres økosystemer og udligne kulstofemissioner globalt.
  • 80 % af SAPs medarbejdere er enige i, at SAP er nødt til at gøre bæredygtighed til en strategisk prioritet.
  • Den samlede procentdel af kvinder i arbejdsstyrken steg fra 30 % til 31 % i 2013, og andelen af kvinder i ledelsen steg fra 20,8 % til 21,2 %.

Læs mere i den internationale pressemeddelelse her.

Deltag i Twitter-diskussion om bæredygtig vækst

Fredag d. 11. april kl 8:00 deltager SAP i en paneldiskussion på Twitter. Diskussionen bliver faciliteret af Aman Singh, chefredaktør for CSRwire (@AmanSinghCSR, @CSRwire) og Nick Aster, stifter og forlægger for Triple Pundit (@triplepundit).

Chatten vil fokusere på udfordringen i at opretholde bæredygtighed i løbet af den økonomiske vækst. Paneldeltagerne er Peter Graf (@ PeterGGraf), Aron Cramer, chef, BSR (@ aroncramer) og Nigel Topping, administrerende direktør, CDP (@ topnigel). Deltag i diskussionen ved at følge deltagerne og hashtag # SustyBiz. Spørgsmål kan indsendes inden diskussionen til aman@csrwire.com. For mere information, besøg SAP Newsroom. Følg SAP på Twitter på @ sapnews og @ sustainableSAP.

• sap cloud software
  • co2-udslip
  • co2
  • cloud