Nordiske ledere har alle muligheder for at blive digitale ledere

Den accelererende teknologiudvikling vil fundamentalt ændre virksomheder, samfund og os selv i de kommende årtier. Udfordringerne er mange, og for at fortsætte med at vokse, skal organisationer begynde at tænke eksponentielt og udforske nye mindset, færdigheder og adfærd, der gør ideer til virkelighed. Og nordiske virksomheder er godt rustet til at spille en ledende rolle i denne udvikling.

"Min erfaring er, at Norden er yderst innovativ hvad angår f.eks. forældreorlov, sundhedsvæsen, flade organisationer og genbrug. Nordiske ledere har nu en gylden mulighed for at iføre sig den digitale førertrøje og kaste sig ud i nye udfordringer med en klar og nyskabende tankegang", siger Marjan Mohsenin, Senior Director hos Silicon Valley tænketank Singularity University.

Marjan Mohsenin er en af hovedtalerne på ThinkX - et nordisk C-level event om at tænke nyt i Stockholm den 12.-13. marts. Det er Singularity University og SAP, som organiserer arrangementet sammen med udvalgte partnere.

På ThinkX introduceres inviterede ledende medarbejdere til Singularity Universitys anerkendte Sci-Fi Design Intelligence-rammeværktøj. Der er en række metoder og værktøjer omkring eksponentiel teknologi og som hjælper virksomhederne med at vokse hurtigere.

"Som mennesker er vi ikke rigtig rustede til at håndtere eksponentiel vækst. I dag arbejder vi mere med en lineær måde at tænke på. Derfor ønsker Singularity University at hjælpe regeringer, virksomheder og ledere med at se de muligheder, der ofte er forbundet med ekstreme udfordringer”, siger Marjan Mohsenin.

Singularity University ligger i Silicon Valley og har forskellige regionale hubs rundt om i verden, såsom SingularityU Nordics i Danmark. Tænketanken blev grundlagt i 2008 med en klar mission om at uddanne, inspirere og opfordre ledere til at anvende eksponentiel teknologi til at løse menneskehedens store udfordringer.

En vigtig del af processen er at få folk til at se verden anderledes og at samarbejde med andre virksomheder og enkeltpersoner. Ikke mindst betyder det at samle mennesker, som normalt ikke møder hinanden for at skabe synergier og øge innovationskapaciteten.

Læs mere om ThinkX her.

• Data, Telekommunikation, IT

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234