SAP forhindrer spam-angreb på mobilen

Inden for de sidste to måneder har SAP opfanget og udryddet næsten 18 millioner forsøg på spam og grey route-beskeder. Derfor søsætter SAP nu sit flagskib – en SMS interworking-tjeneste, der skal beskytte mod spam-angreb. Det blev meddelt i dag på Mobile World Congress i Barcelona.

Et konkret eksempel fra januar 2014 illustrerer, hvordan SAP SMS 365 blokerede et større phishing-angreb rettet mod flere amerikanske operatører. Ved at forhindre disse SMS-beskeder i nogensinde at nå mobilabonnenter, forhindrede SAP, hvad der kunne have været en stor bølge af kreditkortsvindel.

Cloudmarks mobile sikkerhedsprodukt, Cloudmark Security Platform, er blevet integreret i SAP SMS 365 for at styrke kompetencerne inden for spambekæmpelse og anden uønsket SMS-trafik. Ved at fusionere sine kompetencer har SAP og Cloudmark mere end fordoblet antallet af real-time spamblokeringer i forhold til ældre antispam-løsninger. Dette har resulteret i, at SAP SMS 365-kunderne har modtaget langt færre uønskede beskeder, ligesom mobiloperatørerne har opnået besparelser på internationale opsigelsesgebyrer og kundeservice i forbindelse med løsning af spamrelaterede anliggender.

"Mobilspam er eskaleret og er nu blevet en væsentlig trussel mod både mobiloperatører og forbrugere," udtaler William Dudley, Group Director, Global Product Strategy & Solutions, SAP Mobile Services.

"Med en massiv global rækkevidde på mere end 3 milliarder individer er SMS den sidste mulighed for spammere og skrupelløse marketingfolk. I øjeblikket blokerer vi mere end 1 millioner spambeskeder om dagen for et udpluk af vores kunder, men dette tal vil stige dramatisk i takt med, at vi udvider servicen til at omfatte alle vores kunder. Vi forstår vigtigheden i at beskytte vores kunder mod ondsindet mobiltrafik, hvilket er grunden til, at vi har implementeret antispam-aktiviteter, der rangerer blandt de bedste i branchen."

Den nye antispam kapabilitet i SAP SMS 365 er en værdiskabende service som SAP har implementeret for en stor del af de amerikanske mobiloperatører og andre operatører på globalt plan. En større udvidelse af servicen forventes at ske i løbet af 2014 med det formål at give alle mobiloperatører over hele verden mere pålidelige trafikmønstre samt beskyttelse mod indgående spam- og grey route-beskeder.

For yderligere information, herunder flere nyheder fra
Mobile World Congress 2014, besøg SAPNewsroom og www.sap.com/mwc. Følg også
SAP på Twitter via @sapnews.

Læs den internationale
pressemeddelelse her

• Data, Telekommunikation, IT

• telekommunikation