SAP klar med GDPR-løsninger til kundedata

SAP har netop lanceret tre nye løsninger til at understøtte virksomheder, som bruger persondata til at skabe kundeoplevelser gennem marketing, salg og service, og som samtidig skal leve op til nye regler for persondata. Den 25. maj træder EU’s persondataforordning (GDPR) i kraft med nøje krav til opbevaring og brug af kunders persondata, og her vil de tre nye løsninger understøtte virksomheder i at leve op til compliance-kravene.

Nyhederne er:

SAP Hybris Identity, som etablerer sikker kunderegistrering og login på tværs af hjemmesider, apps og platforme og beskytter mod identitets- og datatyveri

SAP Hybris Profile, som omformer information om kunders identitet, profil, præferencer og andre systemdata til ét enkelt overblik på kunden.

De tre nye løsninger fra SAP indgår i SAP Hybris, som er en cloud-løsning til at skabe mere effektiv marketing, salg, service og eCommerce gennem brug af data. De nye løsninger bygger på SAP’s overtagelse af firmaet Gigya i september 2017 og anvendes allerede af tusinder af kunder i hele verden – også i Norden, og Danmark.

-Vores ønske er at hjælpe virksomheder med at omforme en compliance-opgave om at leve op til EU’s persondataforordning til en værdiskabende forretningsorienteret aktivitet over for kunderne. Derfor er timingen af disse løsninger optimal, og lanceringen kommer kun få måneder efter overtagelsen af Gigya, siger Jonas Almstrup, som er nordisk ansvarlig for SAP Hybris.

Link til den fulde pressemeddelelse (på engelsk) :

• Data, Telekommunikation, IT

• cloud
  • sap hybris
  • jonas almstrup
  • sap hybris identity
  • sap hybris consent
  • sap hybris profile
  • gdpr
  • persondataforordning
  • persondata
  • kundeoplevelse