SAP vil fremme udviklingen af globale standarder for teleindustrien

SAP bliver medlem af FN’s organ for telekommunikation - et samarbejde mellem førende eksperter inden for informations- og kommunikationsteknologi fra hele verden, der udvikler standarder og retningslinjer inden for global informations- og kommunikationsteknologi.

SAP bidrager med sin store erfaring som markedsleder inden for forretningssoftware og software relaterede services til udviklingen af globale informations- og kommunikationsstandarder ved at indgå et samarbejde med FN’s organ for telekommunikation (ITU). SAP skal hjælpe ITU med at lede mere end 500 globale events og møder hvert år. Derudover vil SAP deltage i ITU’s diskussioner om at udvikle globale standarder inden for forskellige områder, herunder Cloud Computing, sikkerhed, Big Data og Internet of Things (loT).

”SAP glæder sig til at være med til at forme fremtiden inden for informations- og kommunikationsteknologi i samarbejde med ITU. Ved at indgå samarbejde med nogen af de mest anerkendte eksperter i verden, ser vi frem til at udvikle partnerskaber og dele vores teknologiske ekspertise og verdensomspændende arbejde med den private og offentlige sektor til at nå det vigtige mål - at sikre globale standarder inden for informations- og kommunikationsteknologi,” udtaler Howard Stevens, Global General Manager fra SAP’s telekommunikationsafdeling.

ITU har indtil videre udviklet 3000 anbefalinger, som er med til at definere arbejdet med sikkerheden inden for global informations- og kommunikationsinfrastruktur. ITU har 700 medlemmer, som består af eksperter fra den private sektor og forskere samt 193 regeringsmedlemmer.

”Jeg er meget glad for at kunne byde SAP velkommen til ITU. Virksomhedens bidrag vil være uvurderligt – både i forhold til deres teknologiske ekspertise indenfor Cloud Computing, software og Business Intelligence, og i forhold til deres bidrag til ITU’s overordnede mission. Vi er for nyligt begyndt at bruge SAP CRM og ser frem til dets bidrag til samarbejdet mellem vores medlemmer i udviklingen af standarder,” sagde Malcolm Johnson, Direktør for ITU’s Telecommmunication Standardization Bureau.

Den 18. februar holder SAP et oplæg om de seneste trends inden for loT i en interaktiv workshop, som bliver holdt i ITU’s hovedkvarter i Geneva. Læs mere her: http://www.news-sap.com/sap-joins-international-telecommunication-union/.

• Data, Telekommunikation, IT

• fn
  • standardisering
  • itu