Africa Code Week: Over 426.000 deltagere på 1 uge

Tæt på 427.000 deltagere fra 30 afrikanske lande har på én uge i oktober gennemgået SAP’s kodetræningsprogram i projektet Africa Code Week. Man er dermed kommet et stort skridt nærmere det ambitiøse mål om at give 5 millioner unge i Afrika basale kodekompetencer inden 2025.

Overstiger forventningerne

Der var inden Africa Code Week 2016 en målsætning om, at 150.000 deltagere skulle gennemføre træningsprogrammet. Med 427.000 gennemførte kurser har man oversteget forventningerne i stor skala, hvilket vækker tilfredshed. ”Africa Code Week 2016 leverede langt over alle forventninger og har skabt en stor, positiv indvirkning i kompetenceudviklingen for Afrikas ungdom. Samtidig er der med en deltagelsesprocent på 48,6 blandt unge kvinder og piger gjort en stor indsats for ligestilling mellem kønnene inden for ICT-uddannelser (Informations- og kommunikationsteknologi) i Afrika. Vi vil nu bygge videre på indsatsen med udgangspunkt i de to første års succes og, i samarbejde med vores partnere, forberede os til Africa Code Week 2017”, forklarer Managing Director i SAP Africa Brett Parker.

Ambitiøse mål

Africa Code Week er det største initiativ nogensinde inden for digital læring i Afrika. Samarbejdspartnerne på initiativet inkluderer Google, UNESCO og Tysklands Ministerie for Økonomisk Samarbejde og Udvikling. Målsætningen for Africa Code Week er, at 5 millioner unge skal lære basale kodeprincipper inden 2025, og at styrke 200.000 undervisere inden for digital læring.

• Data, Telekommunikation, IT

• big data
  • africa code week
  • brett parker
  • africa youth
  • education
  • google
  • unesco

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 335 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798