DONG bedst til IT-implementering i Danmark

Når det kommer til at implementere nye SAP-løsninger, særligt inden for IT-løsninger til den stadigt voksende mobile arbejdsstyrke, er projektet kørt af DONG Energy det bedste projekt blandt de mange projekter fra de syv nordiske og baltiske lande, der havde valgt at lade sig nominere til årets SAP Quality Award. Det vurderer en nordisk dommerkomité, hvor også den uafhængige rådgivningsvirksomhed HerbertNathan & Co er repræsenteret.

DONG Energy var blandt de nominerede virksomheder i kategorien ”Small Implementations” og fik tildelt en SAP Quality Award, som den virksomhed i Norden, der har skabt de største forretningsmæssige fordele i forhold til hurtigt at kunne kapitalisere på den nye IT-løsning.

SAP Quality Awards er en årlig pris, som SAP har uddelt siden 2008 på globalt, regionalt og lokalt niveau. Prisen gives til kunder, der i særlig høj grad har været dygtige til effektivt at implementere nye IT-løsninger inden for 10 projektkritiske faktorer – herunder bl.a.:

·  Kvalitet, implementeringshastighed og omkostningsstyring

·  Medarbejderengagement og brugeroplevelse

·  Projektledelse, risikostyring og forandringsledelse

·  Opnåelse af væsentlige forretningsmæssige mål og forbedringer

”At have intentioner om at opnå forretningsværdi med IT-løsninger er én ting, men faktisk at realisere dem er en anden,” siger Kai-Morten Rosendahl, Quality Director for SAP Nordic SAP og fortsætter:

”Derfor har vi i SAP fokus på at anerkende de virksomheder, der sikrer kvaliteten og målstyringen igennem hele implementeringsprocessen ved at vælge de rigtige projektmetoder. Endvidere ser vi flere og flere virksomheder, der med succes vælger at implementere nyere produkter fra SAP, specielt SAP HANA databasen, der i den grad øger performance i de brugervenlige applikationer.”

Årets nordiske vindere af SAP Quality Awards 2013

Kategori: Store IT-implementeringer:
Guld: Millog Oy, Finland – understøttet af Atos
Sølv: Hartwall Oy, Finland – understøttet af Capgemini
Bronze: Wärtsilä, Finland – understøttet af Accenture

Kategori: Mellemstore IT-implementeringer:
Guld: Smurfit Kappa Group, Sverige - understøttet af Implema AB
Sølv: Statoil ASA, Norge - understøttet af SAP Consulting
Bronze: YIT Oy, Finland - understøttet af SAP Consulting

Kategori: Mindre IT-implementeringer
Guld: DONG Energy A/S, Danmark - understøttet af SAP Consulting og Syclo
Sølv: Orkla Shared Services, Norge - understøttet af Ciber
Bronze: Statkraft AS, Norge - understøttet af SAP Consulting

De nordiske guldvindere går nu videre til den regionale konkurrence blandt guldvinderne fra de andre lande i Europa, Mellemøsten og Afrika, hvor vinderne annonceres i starten af 2014.

Fakta om SAP Quality Awards
Siden 2008 har SAP under navnet SAP Quality Awards udpeget nordiske kunder, som har haft store forretningsmæssige fordele i forhold til SAP-løsninger. De nominerede er kategoriseret i store, mellemstore og små implementeringer, hvor der uddeles guld, sølv og bronze. Årets jury består af SAP implementeringseksperter og en ekstern dommer fra ledelsesrådgivningsvirksomheden HerbertNathan & Co. SAP Quality Awards er desuden også en anerkendelse af de SAP-partnere, som har hjulpet kunderne med implementeringen.

Om SAPSAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP-applikationer og services gør det muligt for mere end 251.000 kunder (inklusiv kunder fra overtagelsen af Sybase) at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark og følg os på Twitter @SAPDANMARK.

• Data, Telekommunikation, IT

• dong
  • sap hana
  • business intelligence
  • implementering
  • mobility

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 251.000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark og følg os på Twitter @SAPDANMARK.

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798