Her er Tysklands hemmelige VM-våben

Når Tyskland sætter alle sejl ind for at vinde VM-titlen i Brasilien, så er det ikke kun ved hjælp af klassespillere som Ôzil, Neuer og Schweinsteiger. Højteknologisk it fra den tyske softwaregigant SAP skal hjælpe landstræner Joachim Löws mandskab med at overrumple konkurrenterne.

Det tyske fodboldforbund (DFB) og SAP har nemlig indgået partnerskab til VM i Brasilien. Aftalen betyder, at det tyske landshold ved hjælp en avanceret software kaldet SAP Match Insights kan optimere sine præstationer på banen. For eksempel bliver de tyske stjerner under slutrunden udstyret med bittesmå sensorer, der registrerer samtlige bevægelser og positioner på grønsværen. De store mængder data vil derefter blive brugt som forberedese og analyse før og efter kampene i Brasilien.

"På blot ti minutter kan ti spillere med tre bolde producere over syv millioner data. Med SAPs software kan vi med det samme analysere store datamængder, som vi bruger som forberedelse til den næste kamp," siger tidligere topspiller Oliver Bierhoff, der fungerer som Team Manager for det tyske VM-hold.

Læs hele nyheden her: http://www.news-sap.com/sap-dfb-turn-big-data-smart-data-world-cup-brazil/

For yderligere information kontakt:

Ellen Vig Nelausen, Nordic Employee, Communications, CSR and Media Relations, M: +45 2923 3234, E:  ellen.vig.nelausen@sap.com

• Data, Telekommunikation, IT

• big data
  • world cup
  • germany
  • sap match insights
  • real time analytics

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 258000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark og følg os på Twitter @SAPDANMARK.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798