Lars Guldberg Bang ny Nordic Head of Business Analytics i SAP

SAP har udnævnt Lars Guldberg Bang som Nordic Head of Business Analytics. Lars kommer fra IBM, hvor han senest var besad stillingen som Nordic Sales Director Business Analytics. Han har opbygget stor erfaring og opnået markante resultater inden for salgsløsninger til analytics, og basen vil fremover blive SAPs kontor i København, hvor han også vil indgå i den nordiske ledelse.

Om ansættelsen af Lars Guldberg Bang udtaler SAPs nordiske chef Jan Thorell: ”Vi er glade for, at Lars har valgt at tage med på SAPs rejse mod større simplicitet i morgendagens virksomhed. Lars besidder mange kompetencer inden for især business analytics, hvor han spænder bredt. I SAP ser og forventer vi stor efterspørgsel fra vores kunder på predictive analytics i 2016, og vi ser Lars som en central figur til at drive SAPs løsninger fremad inden for dette område.

Lars Guldberg Bang ser et stort potentiale i SAPs unikke analyseprodukter og udtaler i forbindelse med sine nye opgaver hos SAP: ”Værdiskabende data skal være en lettilgængelig vare, og det kan SAP tilbyde til alle dele af virksomheden. Mellemstore virksomheder gør i dag alt for at simplificere og forbedre konkurrenceevnen, og her skal vi slå til og vinde markedsandele.

Analyser kan skabe enorm værdi både for vores eksisterende og nye kunder. I dag skal analyse være indbygget i enhver interaktion, enhver løsning og i fremtiden i ethvert bestyrelseslokale. Data, der produceres i form af kundeinteraktion eller transaktioner mellem digitale enheder, skaber grundlaget for at kunne tilføje flere analytiske løsninger, som kan skabe værdi for vores kunder. Jeg glæder mig meget til rejsen sammen med SAP”.

Lars Guldberg Bang er oprindeligt uddannet inden for marketing og økonomi og har en HD i Management of Infomatics & Economics fra Copenhagen Business School. Han har i dag bestyrelsesposter i flere danske virksomheder. Lars Guldberg Bang starter arbejdet i sin nye stilling fra 1. januar 2016 og tager over fra Magnus Khysing, der fremover skal arbejde i SAP-selskabet Concur som Nordics Regional Director of Concur.

• Data, Telekommunikation, IT

• cloud
  • sap hana
  • lars guldberg bang
  • nordic head of business analytics
  • jan thorell
  • big data

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 296 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798