SAP fører kunderne ind i den digitale tidsalder

SAP har i dag annonceret en plan om at lancere en række værktøjer til SAP hybris, der skal skabe real-time overblik over kundeprofiler, digitale handler og markedsudvikling. I dagens digitale verden er det essentielt, at virksomheder forbinder deres front- og back-office i real-time, så virksomhedens vigtigste ressourcer - mennesker, inventar, logistik, prissætning og kunder - hænger sammen. De nye løsninger skal med andre ord knytte virksomhedens kunderelaterede funktioner til alle kundens behov og muligheder.

”Virksomheder kan ikke længere nøjes med kun at være afhængige af dyre og isolerede systemer, når de vil interagere med kunder, som er kloge, aktive på mange devices og digitalt indfødte. De forventer, at man hele tiden forstår og lever op til deres behov”, forklarer Bill McDermott, CEO i SAP. ”Legacy cloud-baserede CRM-teknologier skaber kompleksitet i virksomheder, da deres fundament ligger forud for opstarten af sociale medier og den mobilitet, vi ser i dag. Dagens virksomheder har brug for innovative og integrerede løsninger, der simplificerer front-office, så de let kan drive forretning og skabe større kundeengagement”, slutter Bill McDermott.

Den nye tilgang gør, at virksomheder vil kunne tage skridtet længere end CRM og dermed bevæge sig ind i en ny tid. Det nye front-office kan bevæge sig ud over traditionel marketing, salg og servicefunktioner og bl.a. inkludere online og mobile handelsfunktioner, social kundeservice og mange andre funktioner.

De nye værktøjer i SAP hybris er tænkt, så de kan simplificere front-office og dermed hjælpe virksomheder med at få et overskueligt kundeoverblik, så kundernes oplevelse altid bliver målrettet til netop dem gennem alle kanaler. De nye funktioner inkluderer SAP hybris Profile, der er centreret omkring kunden og dermed opfanger interaktioner, kontekst og handlinger. Kundernes profiler udvikler sig dermed kontinuerligt og dynamisk, og programmet kan give anbefalinger til handlinger i real-time og interaktion med kunderne på alle platforme.

Visionen er videre, at SAP hybris Customer Experience skal være førende på omnichannel-kapabilitet og samtidig visualisere konteksten i den enkelte kundes oplevelse: Indholdet vil bestå af et responsivt content management system, der leverer konsistente interaktioner. Systemets værktøjer gør, at der kan udvikles nye oplevelser til mange formål, og der er på forhånd sikret en simpel integrering med andre SAP hybris-løsninger.

”Uanset hvilken størrelse virksomhed der er tale om, så har man altid brug for fokus: Fokus på hvordan man lever op til nye behov og opnår kundernes loyalitet og fokus på, hvordan man skaber en personlig kundeoplevelse, der medfører bedre engagement. Hvis man skal opnå alt dette, er det vigtigt at simplificere analyser af data og rapportering af kundeaktiviteter til forudsigende indsigter – og den modsatte vej til personlige handlinger”, forklarer Daniel Prytz, Nordic Head of SAP Customer Engagement & Commerce i SAP.

Læs den engelske pressemeddelelse her

• Data, Telekommunikation, IT

• omnichannel
  • sap hybris profile
  • sap hybris customer experience
  • daniel prytz
  • hybris
  • crm
  • cloud
  • mobility

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 293500 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798