SAP indleder samarbejde med SEWF for at styrke socialt iværksætteri

SAP og Social Enterprise World Forum (SEWF) har indledt et treårigt partnerskab, hvor SAP vil fungere som teknologipartner for SEWF. Sammen vil de arbejde for at udvikle og øge antallet af bæredygtige og sociale virksomheder verden over. Det nye partnerskab blev præsenteret af Skotlands premierminister Nicola Sturgeon på SEWFs ti års jubilæumsbegivenhed ”SEWF2018” i Edinburgh, Skotland.

SAP vil i første omgang arbejde tæt sammen med SEWF og Social Enterprise UK, Storbritanniens største netværk for socialøkonomiske virksomheder, for at udvikle et Massive Open Online Course (MOOCs), dvs. et gratis online kursus der vil klarlægge de forretningsmæssige og sociale fordele ved at investere i bæredygtig forretning.

Uddannelsen vil være tilgængelig for alle, inklusive danske sociale virksomheder, i begyndelsen af 2019 på SAPs OpenSAP-uddannelsesplatform, og vil også indholde eksempler på gode arbejdsmetoder, målemetoder og rapportering af sociale effekter.

Adaire Fox-Martin, medlem af SAPs globale ledelsesteam, har været drivkraften bag samarbejdet:

- Socialt iværksætteri blomstrer, og der er gode muligheder for kommercielle aktører og sociale virksomheder at blive inspireret af og samarbejde med hinanden. Den grundlæggende ide er, at vi kan påvirke flere af verdens største udfordringer ved at maksimere positive sociale effekter. Vi er glade for at støtte SEWF og give sociale iværksættere adgang til teknologi, talenter og markedsmuligheder, der får dem til at vokse, siger Adaire Fox-Martin.

Mere information om SEWF er tilgængelig på www.sewfonline.com.

Fuld pressemeddelelse på engelsk: https://news.sap.com/2018/09/sap-social-enterprise-world-forum-help-social-enterprise-sector/

• Data, Telekommunikation, IT

• bæredygtig forretning
  • adaire fox-martin
  • socialt iværksætteri
  • socialøkonomiske virksomheder
  • sociale virksomheder
  • mooc
  • opensap
  • social enterprise world forum
  • sewf

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 404 000 kunder i over 180 lande at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798