SAP lancerer ny data warehouse-løsning

SAP lancerer i dag den nyeste generation inden for data warehouse-løsninger: SAP BW/4HANA. SAP BW/4HANA giver mulighed for at analysere både historiske og live data, og løsningen skal skabe et nyt fundament for data warehousing i det komplekse it-landskab, der præger en moderne virksomhed i 2016.

Øget tilgængelighed

Virksomheder har i stigende grad behov for en løsning, der tager hensyn til de digitale processer, der finder sted lige her og nu. Derfor har SAP udviklet en SAP BW/4HANA, som både reducerer datatransport og duplikation ved at analysere data i både interne og eksterne systemer. Løsningen kan også integrere live streaming og time-series data fra sensorer i IoT-miljøer via smart data-streaming.

Løsningen er både tilgængelig on-premise og snart via Amazon Web Services (AWS) og SAP HANA Enterprise Cloud (HEC), hvilket giver mulighed for at modernisere virksomhedens data warehouse-løsning og sætte fart på vej til skyen.

Nye fordele

SAP BW/4HANA indeholder et åbent data warehousing-miljø, som også giver mulighed for hurtig udvikling af applikationer. Der er også udviklet et moderne interface, mulighed for avanceret multi-temperature datahåndtering og support til cloud-parate muligheder som Amazon AWS og SAP HANA Enterprise Cloud.

Samtidig giver SAP BW/4HANA også mulighed for at optage data warehouse-objekter i SAP BusinessObjects Cloud som tilbyder et kraftigt miljø til visualisering af data på flere måder.

Kunder der benytter SAP BW/4HANA får:

• En samlet data management platform til forretningsprocesser i realtime, som kombinerer SQL-data og applikationsdata direkte fra SAP S/4HANA.
  • Kraftfuld ydeevne fra avancerede in-memory analyser og algorithm-pushdown.
  • Adgang til hurtigere applikationsudvikling med et komplet nydesignet brugerinterface til forbedret data-flow modellering.
  • Reducerede omkostninger til data management og pladsbehov med automatisk distribution af multi-temperature data.
  • Effektiv data warehouse-migration og implementering med samlet dataindlæsningskapacitet og komplet scale-out support som standard for kunder.
  • En let overgang for SAP Business Warehouse-kunder til SAP BW/4HANA via hjælpeprogrammer.

SAP BW/4HANA er tilgængelig fra d. 7. september 2016.

Læs pressemeddelelsen på engelsk her.

• Data, Telekommunikation, IT

• in-memory
  • mobility
  • cloud
  • big data
  • sap hana
  • sap businessobjects cloud
  • data warehouse
  • sap bw/4hana
  • sap hana enterprise cloud
  • amazon web services

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 320 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798