SAP Nordics ledelse udtrykker tilfredshed med endnu et rekordregnskab

Den nordiske region i SAP, en af verdens største IT-virksomheder, præsterede igen i 2014 et rekordregnskab. Den øverste ledelse for den nordiske region udtrykker tilfredshed med regnskabet og tror på yderligere vækst i 2015.

SAP Nordic har i dag præsenteret et rekordregnskab. Selskabets Managing Director for den nordiske og baltiske region, Jan Thorell, er tilfreds med årsregnskabet og udtaler, at ”2014 markerer en tydelig ændring som viser, at nordiske selskaber i højere grad investerer i cloud- og realtime-baseret software. Vi er stolte over at kunne rapportere endnu et år med rekordstore indtægter og tocifret vækst inden for softwarerelateret salg i den nordiske region, hvor især SAP HANA og SAP cloud-løsningerne har vist sig som hurtigt voksende forretningsområder. Sammenlagt udgør disse områder nu mere end halvdelen af SAP’s indtægter inden for software og softwarerelaterede services (SSRS) i 2014.”

Thorell udtrykker også tro på yderligere vækst i 2015: ”Jeg er overbevist om, at vi vil se en stigning i virksomheder, som går over til både SAP Cloud og SAP HANA i 2015, især inden for finans og retail.” SAP’s Country Manager i Danmark, Anders Feddersen, udtrykker også tilfredshed med årsregnskabet: ”2014 har været et fremgangsrigt år for SAP Danmark. Resultaterne for Danmark viser, at det har været et af vores bedste år nogensinde med tocifret vækst inden for software. Jeg er særligt stolt over, at dette er tilfældet på tværs af vores forretning – altså både software, services og support.”

SAP går fortsat efter at kunne levere løsninger, som skal være nemme at bruge og lette at implementere. Jan Thorell forklarer, at ”Det gælder både for nye og eksisterende kunder, at deres behov er et nøglepunkt i vores strategi om at skabe brugervenlig og overskuelig enterprise software.”

For yderligere information kontakt:

SAP PR Manager, Nordic & Baltic region: Cathrine Thaning, +47 67529458, Cathrine.thaning@sap.com,

Jan Hybertz Gøricke, Rostra Kommunikation, +45 +45 33360426, jhg@rostrapr.com

• Økonomi, finans

• sap nordic
  • sap danmark
  • software
  • sap hana
  • big data
  • cloud
  • ssrs

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 263000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798