SAP opruster på IoT-fronten

På SAP TechEd-konferencen i Las Vegas har SAP præsenteret sit bud på, hvordan virksomheden vil udvide sin omfattende portefølje inden for løsninger til Internet of Things (IoT) ved hjælp af deres igangværende samarbejde med kunder og partnere. Med Tangoe som partner hjælper SAP kunderne med at opnå værdifulde fordele i anvendelsen af SAP HANA til implementering af IoT. Sammen med Tech Mahindra tilbyder SAP en løsning til indsamling af data fra elektriske køretøjers opladnings- og transformermønstre. Derudover har SAP oprettet en ny forretningsenhed, som med IoT i fokus skal udvikle førende løsninger.

Den nye enhed, Internet of Things (IoT) & Customer Innovation, samler alle IoT og Industry 4.0 udviklingsaktiviteter og overfører SAPs udviklings- og industrierfaring med kunder og partnere til udviklingen af nye og spændede IoT-løsninger til en lang række brancher.

Enheden vil fokusere på at udvide porteføljen af nuværende applikationer inklusiv SAP Vehicle Insights, Digital Farming, Predictive Maintenance og SAP Connected Logistics. SAP aktiverer sine partneres økosystem for at lave nye applikationer med SAP HANA Cloud Platform, der kan hjælpe kunder med at tilslutte enheder, maskiner og køretøjssensorer, samt applikationstjenester, der skal sikre maksimal udviklingsevne.

IoT-markedet er i rivende udvikling, og McKinsey vurderer, at den økonomiske indvirkning vil spænde fra 3,9 til 11,1 billioner amerikanske dollars pr. år i 2025.

”SAP er i en unik position, hvor vi kan stå i spidsen for nytænkning og slå igennem som førende inden for IoT-markedet. Vores brede kundebase, løbende samarbejde med kunder og partnere samt brancheerfaring gør det muligt at fortsætte udviklingen af vores solide IoT-fundament, og derved skabe værdi for vores kunder,” fortæller Jesper Schleimann, Nordic Director Innovation.

• Data, Telekommunikation, IT

• sap hana
  • cloud
  • iot
  • teched
  • sap vehicle insights
  • digital farming
  • predictive maintenance
  • sap connected logistics
  • jesper schleimann

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 296 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798