SAP præsenterer ny global aftale med Microsoft

SAP annoncerer i dag en aftale med Microsoft, som har valgt at benytte en samlet SAP® SuccessFactors® HCM Suite, som inkluderer SAP SuccessFactors Employee Central til virksomhedens 114.000 ansatte. Baggrunden for valget skal findes i SAP SuccesFactors HCM Suites globale anvendelsesmuligheder, fleksibilitet, muligheder for udvidelser og løsningens åbne platformsstrategi.

Store forventninger

Microsoft forventer ikke kun, at denne løsning skal medvirke til at reducere omkostninger og skabe større operationel effektivitet, men også at der leveres en forbedret oplevelse for medarbejderne med SuccesFactors’ mobile-first, cloud-first filosofi. ”HR er i dag blevet en meget kompleks proces, især for større globale virksomheder, som opererer i mange lande med forskellige regler og krav. Microsoft forstår, at en transformation kræver, at man gør dette område simpelt. Samtidig forstår man som global teknologivirksomhed vigtigheden af at tilbyde sine egne ansatte cloud-baserede løsninger, som er nemme at anvende”, forklarer Mike Ettling, President i SAP SuccesFactors.

Microsofts Vice President for IT, Jacky Wright, uddyber om samarbejdet, ”Microsoft er med sit fokus på digital transformation med til at definere fremtiden for industrien. Derfor er det vigtigt, at vi har platforme i verdensklasse, som kan udvikle vores talenter og give dem mulighed for at opbygge indholdsrige karrierer og øge medarbejderproduktiviteten. Vores mennesker er nøglen til vores fortsatte succes, og SAP deler vores dedikation til at ville simplificere vores globale processer. Som førende virksomhed har SAP HCM-ekspertisen, der kan støtte op om vores mission om at ville hjælpe alle mennesker og virksomheder i verden til at opnå mere, herunder selvfølgelig vores egne ansatte”.

Læs den engelske meddelelse her.

• Data, Telekommunikation, IT

• cloud
  • succesfactors
  • hcm
  • microsoft
  • sap® successfactors® hcm suite
  • sap successfactors employee
  • mike ettling
  • jacky wright
  • hr

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 335 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798