Pressemeddelelse -

SAP satser på digitale sundhedsplatforme, der skal forbinde læger og patienter med kroniske sygdomme

SAP Healthcare Engagement er en ny platform til applikationer, der forbinder patienter direkte med læger og andet sundhedsfagligt personale. Den nye løsning fra SAP gør det muligt for sundhedspersonale, forsikringsselskaber og medicinalvirksomheder at bygge brugerdefinerede applikationer, der kan hjælpe patienter med at få overblik over, hvordan de har det netop nu.

Ved at forbinde patientens data direkte til lægen kan der gribes tidligere ind i arbejdet med kroniske sygdomme, som skal forbedre patienternes resultater. Dermed er der også åbnet op for, at sundhedsrelaterede omkostninger senere i livet kan mindskes. Via sensorer indlæses patientdata på en mobil app, hvorefter data synkroniseres i realtid. De indsamlede data kan overføres via Bluetooth, fx via Apple HealthKit. Patienten har også sin egen QR-kode, der scannes, hvorefter data automatisk overføres fra en central database til den mobile enhed.

”Vi er overbeviste om, at den digitale verden meget snart skal være en integreret del af hver patients fremtidige oplevelse med sundhedsvæsenet. Det handler om at skabe forandringer lige nu, både for patienter og læger, og man behøver ikke at genopfinde alle applikationer hver gang. Vi tror på en fleksibel værktøjskasse til applikationer, der arbejder sikkert sammen med eksisterende systemer og mobile enheder. SAP Healthcare Engagement gør det meget lettere hurtigt at udvikle applikationer”, forklarer Jesper Schleimann, CTO i SAP Danmark.

SAP har tidligere i samarbejde med Roche Diabetes Care i Tyskland udviklet SAP Health Link, der kan hjælpe med at forebygge diabetes. Denne løsning fungerer ved at sundhedspersonale forbindes digitalt med patienter med risiko for at udvikle type-2 diabetes for at hjælpe patienten med livsstilsændringer.

• Data, Telekommunikation, IT

• big data
  • jesper schleimann
  • roche diabetes care
  • sap healthcare engagement
  • sap health link
  • mobility

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 300 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798