SAP ved Mobile World Congress: Big Data skal tænkes mobilt

SAP’s hovedbudskab ved årets Mobile World Congress (MWC) i Barcelona er, at det skal være lettere og hurtigere for virksomheder at omdanne information til konkurrencefordele i en verden, som hele tiden bliver mere og hurtigere forbundet. Det skal ske gennem samarbejde og standardisering for at komme uden om både dyre og tidsopslugende indsatser, som virksomheder i dag implementerer mod uensartede mobile standarder og Big Data lag’et. SAP satser nu på en lancering af en ny, cloudbaseret Platform-as-a-Service (PaaS) under navnet SAP HANA Cloud Platform Mobile Services. Den nye tjeneste tilbyder en integreret tilgang til virksomheders indsatser på mobile.

Som nyeste medlem af IIC vil SAP også gøre en indsats for at nå konsortiets mål om hurtigere at indarbejde Internet of Things (IoT) ved at levere cases, framework og sikkerhed. Dette kommer også til udtryk via det nye samarbejde mellem SAP og Jasper, som er en af verdens førende platformudbydere inden for IoT. Her vil SAP og Jasper samarbejde om at tilbyde integrering af deres løsninger, som er designet specielt til at gøre eksekvering, håndtering og monitorering både simpel og hurtig.

Den lynhurtige datamanagement og analyseplatform SAP HANA er SAP’s bud på, hvordan virksomheder hurtigere kan få gavn af Big Data til deres indsatser på mobile. Traditionelle spillere i telekommunikationsindustrien står fast på deres specifikke standarder, men udviklingen og accelerationen i den næste serviceæra kræver industrispecifikke modeller. ”Vores kunder er nu klar til at bruge Augmented Reality og Internet of Things i forretningsøjemed og på den måde blive en del af the networked economy. Kunderne vil arbejde med udgangspunkt i eksempler, som allerede fungerer, er hurtige, og som kan skaleres til deres industri, hvilket netop er de områder, som SAP har flyttet både platformen og løsningerne til”, forklarer Henrik K. Petersen, SAP Regional Sales Director Nordics, Baltics and Netherlands Telco Industry & Mobility Solutions.

På MWC har SAP også annonceret, at SAP vil samarbejde med TM Forum om at udvikle en åben, industriklar datamodel som vil gøre, at SAP’s kunder og partnere nemt kan få adgang til den power og hurtighed, der findes i skyen i form af SAP HANA. Datamodellen, som er bygget på SAP Cloud HANA’s platform, vil også give mulighed betyde avancerede løsninger i både telecomarkedet og andre markeder gennem co-innovation med tredjeparter.

For yderlige information kontakt:

SAP PR Manager, Nordic & Baltic region: Cathrine Thaning, +47 67529458, cathrine.thaning@sap.com

Rostra Kommunikation, Christoffer Hovaldt, +45 26705282, ch@rostrapr.com

• Data, Telekommunikation, IT

• cloud
  • big data
  • sap hana
  • mobile world congress
  • mwc
  • henrik k. petersen
  • paas
  • barcelona congress
  • sap hana cloud platform mobile services
  • tm forum
  • iot
  • internet of things
  • augmented reality
  • mobility

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 282000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798