SAP vil digitalisere sundhedssektoren

For i fremtiden at kunne give den bedst mulige patientbehandling, er organisationer i sundhedssektoren nødt til at benytte sig af teknologi, der giver personalet hurtigere adgang til kritiske data. For at imødekomme dette behov, har SAP lanceret en ny digital platform og specifik løsning, der henvender sig direkte til den globale sundhedssektor.

Med den nye platform kan man bl.a. integrere patientoplysninger og udføre analyser i realtid, hvilket vil føre til, at medarbejdere i sundhedssektoren kan give den bedst mulige og personlige pleje til patienter og pårørende. Løsningerne giver også mulighed for få adgang til selv meget store datamængder i realtid, hvilket bl.a. kan være med til at nedbringe behandlingstiden for en patient. ”I SAP ønsker vi at bidrage til en bedre verden og til at forbedre menneskers liv. Sundhedssektoren har været vigtig for os i mere end 30 år, og nu øger vi investeringerne yderligere på området, da sundhedssektoren kan opnå utrolig meget ved at blive digitaliseret.”, forklarer Anders Feddersen, Country Manager i SAP Danmark.

Med ”SAP Foundation for Health” og ”SAP Medical Research Insight”, begge baseret på SAP’s HANA-platform, kan professionelle brugere arbejde hurtigere inden for forskning og patientrelaterede områder med f.eks. biomedicinske data, elektroniske patientjournaler og kliniske tests. ”Digitalisering i sig selv er ikke et mål. Øget effektivitet og indsigt på baggrund af data skal i stedet være med til at kunne skabe mere personlig og bedre omsorg for den enkelte. Vi ser et stort potentiale i dette område og ser frem til denne virkelighed i fremtidens Danmark ”, slutter Anders Feddersen.

”SAP Medical Research Insight” har tidligere modtaget designprisen Red Dot Design Award.

• Data, Telekommunikation, IT

• big data
  • healthcare
  • mobility
  • anders feddersen
  • sap foundation for health
  • sap medical research insight
  • in-memory

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 296 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798