Support til sikker parkering på vej til lastbilchauffører

SAP introducerer nu Connected Parking, som skal give lastbilchauffører mulighed for at reservere en sikker parkeringsplads og parkeringsselskaber mulighed for at skabe et overblik og optimere brugen af deres pladser. Løsningen er cloud-baseret og skal være med til at sikre, at lastbilchauffører ikke behøver at holde på usikre steder, fx når der er begrænsede muligheder for langtidsparkering.

Milliardtab skal mindskes

Undersøgelser peger på, at fx tyveri og farlige parkeringer på usikre steder hvert år koster den europæiske transportindustri alene over 16 milliarder Euro, hvilket SAP vil lave om på med Connected Parking. Løsningen kan fx benyttes af lastbilchauffører, der efter mange kørte kilometer på de europæiske motorveje har brug for en sikker parkeringsplads, og som nu får mulighed for at kunne reservere en plads før turen begynder. Løsningen er allerede implementeret flere steder i Europa, fx på udvalgte parkeringspladser i Tyskland, hvor SAP bl.a. indgår i samarbejde med Bosch Service Solutions om at sikre lastbilchauffører en tryg parkeringsplads.

Parkeringsplads og tidsrum kan reserveres hjemmefra

I samarbejdet mellem SAP og Bosch Service Solutions kan chauffører med smartphone eller tablet hjemmefra reservere deres parkeringsplads i det tidsrum, der er brug for. En sensor i kameraet ved indgangen til parkeringspladsen scanner og genkender bilens nummerplade ved ankomst, hvorefter chaufføren kan fortsætte til en garanteret parkeringsplads på et lukket område. Når parkeringen slutter, scanner kameraet igen bilens nummerplade ved udkørsel, og betalingen foregår kontaktløst via app’en.

SAP Connected Parking er baseret på SAP HANA og giver også parkeringsselskaber mulighed for at få overblik over antallet af ledige parkeringspladser i real-time, reservere parkeringspladser og samtidig optimere brug og tilgængelighed i deres løsninger.

SAP Connected Parking er tilgængelig i hele verden. Læs mere om Connected Parking her.

• Data, Telekommunikation, IT

• mobility
  • cloud
  • big data
  • sap hana
  • connected parking

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 335 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798