Ny brændstoføkonomisk Scania til Steffen Brixtofte

Vognmand Steffen Brixtofte Transport ApS i Strøby køber ny Scania R 410.

Steffen Brixtoftes nye Scania er udstyret med den brændstoføkonomiske 410 hk motor, som i 450 hk-udførelsen netop har modtaget den prestigefyldte tyske pris "Green Truck 2017" med et gennemsnitsforbrug på 23,7 liter pr. 100 km - eller 4,22 km pr. literv. 40 ton vogntogsvægt og dermed distancerede konkurrerende mærker med op til 13%. Prisen blev uddelt af de førende tyske transportmedier VerkehrsRundschau og Trucker.

Vognmanden har seks lastbiler og kører blandt andet kran-, grab- og tankkørsel. Denne lastbil skal køre med gods for en trælasthandel.

Sikkerhedsudstyret i lastbilen omfatter de lovpligtige systemer AEB (Advanced Emergency Braking) og LDW (Lane Departure Warning). Som ekstra sikkerhedssystem er der monteret ACC (Adaptive Cruise Control), som automatisk tilpasser hastigheden og holder afstand til den forankørende. Der er endvidere airbags i både rat og i førersiden.

Bilen er solgt og leveret af Scania Danmark v. salgschef John Schultz

Opbygningen er foretaget af HMF, Roskilde, og AUMA Frederikssund har stået for den meget flotte lakering. Bemærk, at selv skovl og kost har fået en flot maling.

• steffen brixtofte
  • r 410