Ny Scania med V8-power og retro-look til Sejer og Sønnichsen

Vognmandsforretningen Sejer og Sønnichsen A/S i Fogderup v. Rødekro har fået leveret deres nye Scania R 580 med V8-motor og en retro-inspireret indretning og opbygning af førerhuset.

De garvede vognmænd Hans Christian Sønnichsen og Henning Sejer har slået pjalterne sammen i virksomheden Sejer og Sønnichsen A/S. Virksomheden, som beskæftiger sig med transport af bl.a. stykgods, frøgræs, grus og meget mere, råder nu over 12 lastbiler, heraf 10 Scania. Den seneste er slagsen er netop blevet leveret, nemlig denne Scania R 580 V8.

Den nye lastbil skal køre entreprenør- og tipkørsel og er udstyret med tvillingmonteret boogie (6x2), det fuldautomatiske og brændstoføkonomiske gearskifte Opticruise og Scanias allerkraftigst dimensionerede enkeltgear-bagtøj R885 uden navreduktion.

Bag førerhuset er der opbygget med en hydrauliktank, opadgående udstødninger, fuld alu-afdækning, stor bagkofanger, originale sideskørter og hvide alufælge. Highline-førerhuset er retro-pyntet med Michelin-mænd, rotorbom, tryklufthorn, lygter, som skinner med markeringslys og lys i spoileren. Der er ligeledes kræset med indretningen i form af en vaskeægte Scania-læderkabine med rødt busplys og et ældre Scania Vabis rat.

Sikkerheden er tilgodeset i kraft af AEB-bremsesystem (avanceret nødbremsesystem og LDW (advarselssystem når vejbanemarkeringerne overskrides under kørslen). Da den nye lastbil skal køre tip-kørsel, er der monteret et kamera bagtil, så chaufføren selv kan tjekke og sikre, at læsset er ligeligt fordelt.

H.C. Sønnichsen har tilvalgt en Scania serviceaftale med udvidet reklamationsret baseret på Scanias nye koncept "Skræddersyet Service", som betyder at serviceeftersyn udføres efter behov og ikke efter antal km. Serviceinterval baseres på data, som sendes til Scania-værkstederne fra den i køretøjet monterede Scania Communicator boks.

Ny virksomhed med stor erfaring

Virksomheden Sejer og Sønnichsen A/S er ganske ny. Den blev etableret i maj 2016 og er en fusion mellem vognmandsfirmaet Hans Christian Sønnichsen i Aabenraa og familievirksomheden Henning Sejer Pedersen ApS i Bylderup-Bov. I 2014 vandt Henning Sejer ApS ITD’s Danish Transport Award 2014.

Involverede Scania-medarbejdere er:

Salgskonsulent Dennis Knudsen, tlf. 2551 9417, og servicesælger Thomas Grønfeldt, tlf.: 9134 4108, fra Scania i Kolding.

Opbygget af: MJs Lastvogns Opbyg & Service

• h.c. sønnichsen