Scania leverer luksus liftbus til Adrians Turistfart

Adrians Turistfart fra Frederiksværk har netop fået leveret en Scania Irizar i6S 12.2 m luksus liftbus, som er udstyret med 49+1+1 sæder i normal udførelse og plads til otte kørestole.

Passagerstolene er monteret med quick-release system for hurtig og nem konvertering til liftbus, således at bussen kan justeres til 19+1+1 sæder samt maks. otte kørestolspladser. Dertil er liftbussen monteret med en kraftig elektrohydraulisk kørestolslift i højre side bag bagakslen for nem indstigning i bussen for kørestolsbrugere.

Bussen er med rustfri opbygning fra Irizar og udstyret med Scanias 13-liters 410 hk motor med ren SCR-teknologi og Scanias 8-trins automatiserede Opticruise gearkasse.

Indvendigt er der ikke sparret på komforten, hvor bussen blandt andet er indrettet med toilet, sovekabine, USB-ladere, 220V omformer, kaffemaskine og DVD anlæg med dertilhørende to skærme. Bussen er derudover udstyret med Scanias fulde sikkerhedspakke, der indeholder AEB, LDW og ACC.

Det er Key Account Manager Dan Schroeder, der har solgt og leveret den flotte nye Scania Irizar turistbus.

Scania-kontakt:

• Bussalg: Dan Schroeder, tlf. 25 51 80 83