To nye regionalbusser til Arriva

Passagerer på strækningen mellem Aarhus og Hornslet vil fremadrettet få glæde af to spritnye Scania regionalbusser, når der pendles frem og tilbage.

Landets største busoperatør, Arriva Danmark A/S, har nemlig netop investeret i to 3-akslede Scania Interlink LD 13.7m regionalbusser til den nordlige del af Østjylland. Busserne er med rustfri opbygning fra Scanias egen fabrik og er udstyret med Scanias 9-liters 280 hk motor med SCR-teknologi og 6-trins ZF Ecolife gearkasse.

Fokus på passager- og chaufførkomfort

Begge busser kan rumme op til i alt 107 passagerer, hvoraf 55 af pladserne er siddende pladser og 52 er ståpladser. Med de nye Interlink busser får alle passagererne god plads, høj lofthøje og store sidevinduer, der sammen bidrager til en mere behagelig rejse.

Chaufførkomforten er også helt i top i de nye Scania Interlink. Førerpladsen er både ergonomisk, rummelig og kan justeres, således den kan tilpasses perfekt til den enkelte chaufførs behov. Derudover har busserne alt i Scanias sikkerhedssystemer, hvilket giver chaufførerne et afslappet arbejdsmiljø, hvor de kan fokusere på den egentlige opgave - at give passagererne en god og problemfri rejse.

Bæredygtige løsninger var et krav

Arriva arbejder målrettet på at være den førende operatør inden for bæredygtighed, og virksomheden arbejder kontinuerligt med at begrænse deres miljøpåvirkning fra deres busser. Bæredygtige alternativer har derfor haft stor betydning for Arriva i deres valg af nye busser.

- Scania er førende inden for bæredygtige transportløsninger og udbyder mange forskellige muligheder inden for alternative brændstoffer. For Arriva har det været vigtigt at finde frem til den løsning, der passer til deres forretning, og til den rute busserne skal køre. Busserne er derfor forberedt til HVO-brændstof, der er et CO2-neutralt dieselbrændstof baseret på biologisk materiale, fortæller Key Account Manager Steffen Laursen.

Det er også Key Account Manager Steffen Laursen, der har solgt og leveret de flotte nye Scania Interlink LD busser til Arriva. Busserne blev leveret til Værkstedschef Michael Hartmann.

• Transport

• busser