​Ekstraordinær anerkendelse for ekstraordinær indsats

Traditionen tro blev seks medarbejdere i den danske Scania organisation i dag hædret med prisen ”Det Gyldne Rat” for deres ekstraordinære indsats i 2014.

Gode produkter og serviceydelser gør det ikke alene. Scanias succes som ”Solution Provider” til en transportbranche i konstant forandring afhænger i høj grad af medarbejdernes entusiasme og forandringsvilje. Det ved Scania og hylder derfor igen i år et antal medarbejdere, som har ydet en særlig indsats i det forgangne år med Scanias egen hæderspris ”Det Gyldne Rat”.

- At alle medarbejdere hos Scania yder en særlig indsats, er der ingen tvivl om. Men det er nu noget særligt at hylde de seks, som er gået allerforrest i 2014 og samtidig har levet op til Scanias værdier ”Kunden i centrum”, ”Respekt for den enkelte” og ”Kvalitet”, fortæller Janet Fransen, HR-direktør hos Scania Danmark.

Modtagerne er indstillet til prisen af deres kollegaer og ledere, og modtagelsen af ”Rattet” skal opfattes som et gedigent skulderklap. Den officielle overrækkelse af rattet finder sted hos Scania i Ishøj d. 16. april, kl. 11:30, efterfulgt af en frokost. Med prisen følger en rejse til Stockholm, med et fabriksbesøg på Scania fabrikken naturligvis.

Modtagerne er: (udpluk af citater fra indstillingerne)

Servicekoordinator Camilla Grejsmark (38 år), Scania i Ishøj

Camilla har været hos Scania siden 2008, og hun er en høj værdsæt medarbejder og kollega hos Scania Danmark. Hendes indsats er ofte overset, ikke mindst fordi at ”tingene bare sker” og man ofte glemmer det kæmpe arbejde, der ligger bag de store projekter, hun er med til at gennemføre på servicemarkedet. Hun er enormt flittig og tilgår altid nye opgaver med en positiv indstilling. Hun er empatisk og husker også altid fødselsdage, blomster, og andre små ting, som betyder meget for et godt kollegaskab.

Værkfører Ronni Witthøft (35 år), Scania i Holbæk

Ronni er udlært mekaniker i Holbæk afdelingen i 1998 og blev for to år siden ansat som værkfører. Han er teknisk og faglig stærk og søger konstant efter ny viden. Det er stærkt medvirkende til, at Ronni har plantet sig solidt i værkførerstolen, og i dag fremstår som en fantastisk ambassadør for såvel produktet som organisationen Scania. Hos Ronni er kunderne i højsæde, og hans indstilling er, altid at yde en sublim service, som medvirker til, at kunderne føler sig velkomne og kommer igen.

Smøremand Kristoffer Linde Nielsen (29 år), Scania i Randers

Kristoffer blev ansat som smøremand i 2012 hos Scania Randers. Den vigtigste grund til, at Randers afdelingen har nomineret Kristoffer Linde er, hans altid gode og smittende humør. Kristoffer skaber nemlig en god stemning, lige meget hvor han er. Og så er han altid god for en historie i pausen. Han udfører sit arbejde med stor grundighed, og han er vellidt af alle i afdelingen og af kunder.

Afdelingschef Kent Schyth (45 år), Scania i Odense

Kent blev ansat hos Scania i 1987, og 2014 var det år, hvor Kent i den grad trådte i karakter som en afdelingschef, der er rigtig god til at definere målene og opnå dem. Han arbejder seriøst og målrettet med alle opgaver og udfordringer. Han er dygtig til at bruge nøgletallene og lede hans afdeling fint efter dem. Scanias Odense-afdeling er SRS rollemodel (SRS er Scanias eget LEAN koncept), og det kræver noget helt særligt af en afdelingschef. Kent har det rigtige mindset og kan tænke ud af boksen. Han har sammen med sine kollegaer hævet SRS niveauet, så det nu er et at de højeste i Europa.

Værkstedsleder Bjarne Hansen (44 år), Nyscan i Køge

Bjarne er søn af den tidligere vognmand Jørgen Hansen i Rønnede, og er derved flasket op i vognmandsbranchen. Bjarne har været hos Nyscan siden 2012, og på den relativ korte tid som Bjarne har været hos Nyscan, har han på bedste vis formået at videreudvikle Vordingborg afdelingen. Dette er gjort ved først og fremmest at sætte kunden i fokus og levere en udpræget god og tillidsfuld service. Han er respekteret af kunderne og formår at leve op til deres behov og forventninger ved altid at følge op på de stillede opgaver og følge disse helt til dørs samt ved også selv at gå i front, hvis det kræves. Samtidig er Bjarne meget vellidt af alle sine medarbejdere og kollegaer i alle Nyscans afdelinger, hvor han er kendt for sin meget imødekommende og hjælpsomme måde at være på.

Lasse Rotbøl Pedersen (32 år), Stiholt i Thisted

Lasse Rotbøl Pedersen er udlært mekaniker i Stiholts Thisted afdeling og har været ansat siden 2006. Han er en utrolig dygtig og vellidt medarbejder, som har stor ansvarsfølelse og pligtopfyldelse for firmaet. Han brænder for sit arbejde hos Stiholt, ligeledes for mærket Scania, og har en bred viden og kompetence indenfor både det tekniske, software m.m. Han lader sig gerne efteruddanne og er vellidt hos såvel kollegaer og kunder..

Fakta

I mere end 25 år har Scania-organisationen hvert år hædret et antal medarbejdere med ”Det Gyldne Rat” for at motivere medarbejdere til at fortsætte det dygtige arbejde, de udfører, med det mål at fastholde og udbygge Scanias position på det danske marked.

• Udmærkelser

• udnævnelser
  • hædersbevisning
  • klap på skulderen
  • dygtige medarbejdere
  • ærepris
  • forandringer
  • forandringsvilje

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.