Fra mekanikerlærling til teknisk servicerådgiver

Johnny Rosenkilde (34), tidligere afdelingschef for Scania værkstedet i Horsens, er vendt tilbage til Scania. Nu i en stilling som teknisk servicerådgiver.

Johnny Rosenkilde startede i begyndelsen af august som teknisk servicerådgiver hos Scania Danmark. I dette job skal han først og fremmest udføre analysearbejde på køretøjer, der er omfattet af service- og reparationsaftaler, med henblik på at optimere serviceintervaller og nedbringe eventuel nedetid. Endvidere skal han yde teknisk support til Scania-værkstederne i hele Danmark samt bidrage til at styrke den interne uddannelse af mekanikere, værksteds- og reservedelsmedarbejdere.

Johnny indgår i et team på tre professionelle tekniske servicerådgivere, som alle har erfaring som mekanikere bag sig.

Johnny har en lang karriere hos Scania. Han startede i 1998 som mekanikerlærling, blev så svend, værkfører og afdelingschef for værkstedet i Horsens. Han forlod branchen i slutningen af 2014.

- Det er lastbilbranchen og teknik, jeg brænder for, og derfor måtte jeg tilbage, fortæller Johnny Rosenkilde.

• horsens
  • teknisk support
  • værksted
  • lastbilchauffører
  • effektivisering
  • busser
  • mekanikere
  • uddannelse

Scania Danmark er den officielle importør af Scania lastbiler og busser, og er en del af bilkoncernen Volkswagen Group, som består af 10 brands fra 7 Europæiske lande.

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, inden for forskellige faggrupper som Mekanikere, Salg, Marketing, Teknik, IT, HR, Finans, Økonomi og Service på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.