Ny finansierings- og forsikringsrådgiver hos Scania

Henrik Sommer (37) er blevet ansat hos Scania Finans som ny områdechef med markedsansvar for Sjælland og Fyn.

I stillingen som områdechef skal Henrik - med base hos Scania i Ishøj - rådgive fynske og sjællandske vognmænd om de mest attraktive løsninger inden for finansiel og operationel leasing samt lastbilforsikring.

Henrik Sommer har mange års erfaring med operationel og finansiel leasing samt forsikringer til erhvervslivet (B2B) fra sin baggrund som Key Account Manager fra både Nordania Leasing, Europcar Leasing og Europcar Biludlejning.

- At jeg har valgt at skifte til lastbilbranchen, skyldes de mange spændende udfordringer, som findes inden for denne verden. Når en virksomhed køber en lastbil, skal der tages stilling til en masse ekstra serviceydelser, og jeg synes, at det er spændende at hjælpe med at finde de løsninger, der passer præcis til vognmændenes og transportvirksomhedernes behov, slutter Henrik.

Fakta om Scania Finansiering

• Mere end hver 3. nysolgte Scania er finansieret gennem Scania Finans.
  • Tilbyder både finansiel og operationel leasing.
  • Mulighed for at få finansieret serviceydelser med i købet, bl.a. en serviceaftale. Dermed kender vognmanden sine udgifter igennem hele finansieringsperioden.

Fakta om Scania forsikring

• Ingen kilometerbegrænsning ved præmieberegning.
  • Kun en selvrisiko pr. skade.
  • Ingen selvrisiko ved forrudeskift, når der skiftes hos autoriseret Scania-værksted.
  • Månedlig betaling uden ekstra gebyr.
  • Scania-aftaler, udstyr og systemer har indflydelse på præmien.
  • Samarbejde med Scania Assistance - Hurtig og etableret skadeproces igennem Scanias netværk.

• busser
  • forsikring
  • finansering
  • lastbil
  • leasing
  • kasko
  • henrik sommer

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, som arbejder med reparation og service af store køretøjer, reservedele og serviceaftaler, salg af busser og lastbiler, finansierings- og forsikringsløsninger til vognmænd, marketing, teknik, IT, HR og økonomi samt chauffør uddannelse på i alt 25 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Filip Högfeldt

Filialdirektør Scania Finans og Scania Finans Insurance +45 9134 4092