Scania Danmark indfører digital signatur

Scania Danmark arbejder løbende på at implementere processer, som sikrer hurtigere arbejdsgange og en bæredygtig profil. Næste skridt er indførelsen af digital signatur.

Scania Danmark indfører i denne sommer den digitale signatur, og såvel kunder, leverandører og kommende medarbejdere vil fremover blive bedt om at bruge deres nem-id til at signere aftaler og kontrakter med Scania.

Scania indfører denne løsning af flere forskellige årsager. Først og fremmest for at skabe værdi og tilfredshed. F.eks. bliver hele købsprocessen mere gennemsigtig, ordren kan eksekveres hurtigere, og levering kan ske tidligere end i dag. Også rent bæredygtigt giver det god mening. Det hele foregår digitalt og dermed undgås papir og printfarve.

- Vi håber og tror, at dette er en god løsning for alle parter. Løsningen er  nemlig ganske enkel at håndtere. Scania sender en mail med et link til aftalen. Modtager logger ind med sin nem-id og godkender aftalen. Herefter er aftalen indgået og kan eksekveres.

For mere information, kontakt Scanias LEAN ansvarlige Kent Vestergaard, tlf.: +45 25 51 94 19

• Erhverv

• digital signatur
  • lean

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, som arbejder med reparation og service af store køretøjer, reservedele og serviceaftaler, salg af busser og lastbiler, finansierings- og forsikringsløsninger til vognmænd, marketing, teknik, IT, HR og økonomi samt chauffør uddannelse på i alt 24 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.