Team Rynkeby Sønderjylland på god Tour med Scania Rental

Det sønderjyske Team Rynkeby, der vendte hjem i denne uge efter en rask cykeltur fra Sønderborg til afslutningen af Tour de France i Paris, fik god hjælp undervejs af Scania Rental. Scanias afdeling for udlejning af lastbiler havde nemlig sponsoreret servicevognen til transport af bagage, proviant og cykelgrej for de i alt 50 cykelryttere og deres 12 hjælpere på det sønderjyske hold.

Servicevognen var en Scania P 320 6x2*4 med Euro 6-motor, fuldautomatisk Opticruise gearskifte, isoleret Schmitz-kasse samt Z-lift. Den frivillige chauffør på bilen på den ca. 2.800 km lange tur til Paris og retur var ITD’s chefkonsulent Jørn-Henrik Carstens, og han var godt tilfreds med sin lidt usædvanlige servicevogn:

- På de godt 2.800 km kørte vi i gennemsnit ca. 3,7 km/l, og på de lange stræk lå vi stabilt over 4 km/l. Totalvægten var ca. 21 tons på udturen og ca. 17 tons på hjemturen, og når man tager den megen bykørsel og manøvrering i betragtning, er jeg faktisk lidt stolt af resultatet, siger Jørn-Henrik Carstens.

God manøvreevne

- Flere af de andre Rynkeby-teams havde sættevognstog med som servicevogne, men Scania Rental-bilen var meget mere smidig, tilføjer han.

- Ofte var der slet ikke plads til en trækker med sættevogn ved hotellerne, men takket være den tvangsstyrede bogieaksel på vores bil kunne jeg køre helt frem til samtlige hoteller med deltagernes proviant og bagage. Det var noget mere populært, end at de skulle hente og aflevere deres sager på en parkeringsplads flere hundrede meter fra hotellerne, fortæller Jørn-Henrik Carstens.

Team Rynkeby blev stiftet i 2002 af medarbejdere fra den danske juicevirksomhed Rynkeby Foods A/S, der også er arrangementets hovedsponsor. I 2013 bestod Team Rynkeby af i alt 1.000 cykelryttere og 210 hjælpere fordelt på 14 danske, seks svenske og ét finsk hold, som alle indsamler penge til arbejdet mod børnekræft.

Team Rynkeby Sønderjylland var første gang med på turen til Paris i 2009 og forventer i år at indsamle ca. 1,3 mio. kr. I fjor donerede Team Rynkeby i alt 14 mio. kr. til kampen mod børnekræft, og når det samlede regnestykke for alle de lokale Rynkeby-teams er gjort op, håber Team Rynkeby i år at kunne donere over 15 mio. kr. til det gode formål.

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 38.500 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2012 omsatte Scania CV AB for SEK 79,6 mia. og opnåede et driftsresultat på SEK 6,6 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.