SkiStar AB: Årets nyheder - Børnefamilien og skioplevelsen i fokus

SkiStar AB: Årets nyheder - Børnefamilien og skioplevelsen i fokus

Skioplevelsen er i fokus, når SkiStar præsenterer årets nyheder i fjeldverdenen. Sälen udvikler sine børneområder kraftigt, Vemdalen får en ny 6-stols ekspreslift i Vemdalsskalets børne- og nybegynderområde, i Trysil åbner et helt nyt lejlighedshotel, Park Inn Trysil Mountain Resort, midt på bakken, og Hemsedal tilbyder flere aktiviteter for børn og unge. Der bliver mere tid til skiløb, når bakkernes åbningstider forlænges i Sälen og Åre. Alle besøgende med SkiPass får adgang til et helt nyt skicommunity, MySkiStar, som fører skioplevelsen til et nyt niveau. Samtlige af SkiStars destinationer følger op på sidste års succes med gratis skiløb, skileje og skiskole for børn i julen og i januar, og nyheden SkiStar Plus giver tidlige bookere bedre rabatter end nogensinde.

– De seneste år har budt på meget sne i hele landet, og både børn og voksne har haft mulighed for at stå på ski i bakkerne og at dyrke deres skiinteresse. Vi føler et stort ansvar for at varetage alle skientusiasters forventninger til deres skiferie, uanset hvilket niveau de befinder sig på. Vi ser, at vores satsninger på stadig flere indkvarteringer med ski in-ski out-beliggenhed giver en meget påskønnet bekvemmelighed for vores gæster. Andre fokusområder, som vi har arbejdet hårdt med forud for den kommende sæson, er billige book-tidligt-tilbud og MySkiStar, et helt nyt skicommunity, som giver skiløb yderligere en dimension, siger Mathias Lindström, Markeds- og salgschef i SkiStar.

MySkiStar – et nyt skicommunity

En af årets store nyheder er MySkiStar. Alle, der har et SkiPass, får adgang til en række ekstra tjenester, som gør skiløb sjovere, mere socialt og mere interessant. Med MySkiStar kan SkiPasset kobles sammen med nettet eller mobilen, og SkiStars gæster kan derigennem sammenligne sig med deres venners løb, udfordre hinanden og dele deres oplevelser på Facebook og Twitter. Tjenesten gør det muligt for brugeren at se, hvor venner og familie befinder sig i skisystemet. Løbsstatistikken, hvor blandt andet faldhøjdemeter og kalorieforbrænding vises, gør skiløbet morsommere og hjælper til med træningen, idet løberen hele tiden kan holde styr på sine resultater. Løberne engageres gennem konkurrencer og udfordringer, hvor de mest aktive belønnes med tilbud og udmærkelser. MySkiStar vil kunne følges via skistar.com og SkiStars mobilapp.

Uovertrufne tilbud

SkiStars populære Kidz Prize-tilbud fra sidste år blev en succes, og derfor er det indlysende at få en opfølger til denne sæson. I uge 51, 2011 og 2-6, 2012 er alle børn* SkiStars VIP-gæster eller V.I.S.P (Very Important Small Person) på alle SkiStars skisportssteder. Det indebærer gratis SkiPass, gratis skileje og gratis gruppeskiskole. *Tilbuddet skal bookes inden den 1. oktober på skistar.com og gælder for børn op t.o.m. 7 år i Sälen, Åre og Vemdalen samt op t.o. m. 6 år i Trysil og Hemsedal. Bookingen skal indeholde mindst et 5-dages voksen SkiPass.

Gennem flere år har det være mest fordelagtigt at købe SkiPass og booke skileje via skistar.com. Nyheden SkiStar Plus indebærer, at alle, der booker tidligt, opnår SkiStars mest generøse rabatter nogensinde, 10 % rabat på SkiPass og 20 % rabat på skileje ved booking senest den 15. oktober, 2011.

– Forud for årets skisæson har vi satset på at lave generøse tilbud til dem, der booker tidligt. Vi vil belønne vores gæster, som er ude i god tid, og håber, at endnu flere vil få mulighed for at nyde en rigtig herlig skiferie. Vores netpriser på SkiPass er uforandrede i forhold til sidste år, og i kombination med de andre rabatter, der kan opnås ved tidlig booking, kan en familie spare flere tusind på vinterferien, siger Mathias Lindström, Markeds- og salgschef i SkiStar.

SkiStar All og SkiPassport

Nu er det muligt at købe et SkiPass, som gælder til samtlige SkiStars destinationer (Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil og Hammarbybacken) i hele sæsonen. Ved hjælp af et fælles SkiPass vil SkiStar tilbyde en større valgfrihed til alle skientusiaster, der søger den alsidighed af oplevelser, som SkiStars destinationer giver. Kortet hedder SkiStar All og passer perfekt til alle, der vil have det maksimale ud af deres skiløb og frit kunne løbe i bakkerne på flere eller måske alle SkiStars destinationer i løbet af en sæson. Med kortet kan gæsterne med kort varsel skifte destination, måske afhængigt af vejr, snesituation eller indkvarteringstilbud.

Nyheden SkiPassport indebærer, at SkiStars ugepas og sæsonkort på destinations- og SkiStar-niveau fyldes med merværdier, som giver rabat på alt fra skileje, skipleje og skilektioner i skiskolen til SkiStars eget tøjmærke United by Altitude. Desuden fyldes kortet med destinationsspecifikke tilbud fra lokale partnere, som giver VIP-status både i og uden for bakken.

Nyheder på SkiStars destinationer

Sälen udvikler nye børneområder og forlænger åbningstiderne for skiløb

Sälen fortsætter med at satse stort på børnefamilierne og udbygger flere nye børneområder. I Lindvallen-Högfjället mødes børnene af nye eventyr og sjove lege i sneen i Valles Värld. Hundfjället får et helt nyt skiområde for børn med ny tallerkenlift og nyt eventyrområde. Den nye trold Vintra flytter ind i Trollskogen og vil bruge dagene på at udleje ski i skiudlejningen, hjælpe til med liften og lære børn at stå på ski i skiskolen. Men frem for alt vil Vintra lege med børnene i bakkerne og i Trollens Snölekland. Når mørket falder på, tændes eventyrbelysningen i Valles Värld og Trollens Snölekland, hvilket bidrager til en eventyrlig oplevelse for børnene.

En glad nyhed for alle skiløbere er, at Sälen forlænger åbningstiderne i liftsystemerne, hvilket giver de besøgende mulighed for at stå på ski mellem kl. 09.00-18.00.

Nyt lyskoncept i Åre giver mere tid på bakken

Åre har forud for sæsonen udviklet et helt nyt lyskoncept, som gør brug af områdets specielle historie og mystik. Det nye lyskoncept udbygges i området omkring VM-8 og giver aftenløbene et helt nyt indhold. Takket være det nye belysningssystem kan liften holde åbent mellem 8.00-16.30 dagligt, og aftenløb tilbydes hver aften i julen, nytåret og vinterferien mellem kl. 18.00-20.00.

Vemdalen udvikles med ny lift, restaurant og ny indkvartering

I Vemdalen udbygges børne- og nybegynderområdet med en ny 6-stolslift. Den nye lift, Skalet Express, erstatter den nuværende Sörliften og bliver med længden 590 m og faldhøjden 96 m Sveriges korteste 6-stolslift. Liften giver en bekvemmere, sikrere og hurtigere rejse op til toppen og er derfor, trods sin hurtige hastighed, tilpasset til at lette på- og afstigning for børn og nybegyndere. Området i forbindelse med liften bliver omstruktureret og får bedre belysning og snefremstilling. Vemdalen får inden sæsonen også nye indkvarteringsmuligheder og restauranter, en total investering på 130 millioner kroner, hvilket er den største vækst i indkvartering inden en ny sæson i 2000-tallet.

Nyt lejlighedshotel i Trysil

I Trysil åbnes et nyt stort lejlighedshotel i Fageråsen, Mountain Resort Trysil. Hotellet ligger højt og centralt med de bedste ski in-ski out-forudsætninger, man kan tænke sig, og på hotellet er der alt, hvad der skal til for en vellykket skiferie. Mountain Resort Trysil bliver en del af Park Inn-kæden og har 196 hotelværelser og 173 lejligheder, hvilket er en forøgelse på næsten 1.000 senge i Trysil.

Nye eventyr for børn og unge i Hemsedal

Sidste år lanceredes oplevelseskonceptet SkiStars Experience i Hemsedal, et koncept, der bygger på at give bakkeløberen kundskab, spænding og herlige oplevelser. I år udvikles aktivitetsudbuddet med Hemsedal Adventure Camp, som er rettet mod børn og unge, som allerede er relativt erfarne og vil udvikle deres færdigheder. Kurset lærer deltagerne at bruge bjerget på en sikker måde og indeholder også et lavinekursus.

For mere information om SkiStar, kontakt gerne:

Mathias Lindström, Markeds- og Salgschef, SkiStar

Tel:+46 (00)76-125 62 92, e-mail: ml@skistar.com

Karin Peterson, Pressekontakt, SkiStar

Tel: +46 (0)70-584 61 25, e-mail: karin.peterson@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aktier er noteret på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, ejer og driver skianlæg på alpindestinationerne Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavien 39 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Øvrige virksomheder er indkvartering, skiskole og skiudlejning.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!