SkiStar lancerer rejsemål i Alperne – St. Johann åbner for booking

SkiStar lancerer sit første rejsemål i Alperne. Sankt Johann i det østrigske Tyrol kan bookes på skistar.com. Satsningen er første skridt mod at få etableret skirejseselskabet i Alperne.

– Det føles fantastisk at kunne tilbyde vore gæster at komme en tur til Sankt Johann, et skisted der komplementerer vores skandinaviske skidestinationer godt. Gæster kan nu forudbestille hotelophold og SkiPass i Sankt Johann på skistar.com lige så let, som man kan til vores skandinaviske skisteder, siger Mats Årjes, vicedirektør hos SkiStar.

Sankt Johann ligger i hjertet af det østrigske Tyrol og har tre internationale lufthavne inden for en radius af 150 km (München, Innsbruck og Salzburg) samt tog, der stopper i centrum af byen. Placeringen på nordsiden af Kitzbüheler Horn giver en varieret skikørsel på de 42 kilometer pistestrækning med højder op til 1.700 meter over havoverfladen. SkiStar har været majoritetsaktionær i skiområdet siden foråret, og nu kan hotel og SkiPass altså forudbestilles direkte på skistar.com/stjohann.

– Vi stræber altid efter, at skiferien skal være så aktiv og sjov som muligt. Derfor kommer vores gæster i Sankt Johann selvfølgelig også til at kunne være med i vores kundeklub MySkiStar. Medlemmer får rabatter og fordele og kan krydre skioplevelsen ved at følge statistikker for deres skikørsel, se hvor mange højdemeter, de har kørt, og tjekke op på, hvor på bjerget familie og venner befinder sig, siger Mats Ärjes.

Skistar.com er en af Europas største bookingsites for vintersæsonen med over ti millioner besøgende hvert år. Ud over muligheden for at booke hotelophold og købe SkiPass tilbyder skistar.com blandt andet opdaterede vejrudsigter, information om aktuelle, åbne skibakker og –lifter samt masser af inspiration til skiferien. Går turen til en af SkiStars Skandinaviske skidestinationer, er det desuden muligt at forudbestille skiskole, skiudlejning og andre skiaktiviteter.

Om MySkiStar

• Med et SkiPass, der er koblet til en MySkiStar-profil, bliver al skikørsel registreret, når man er på en af SkiStars destinationer. Fra vinter gælder dette også Skistar Sankt Johann
  • Enkelt overblik over antallet af skidage, antal nedkørsler og højdemeter
  • Lokalisering af familie og venner på pisterne
  • Giver bonus på alle onlinekøb på skistar.com/skistarshop. Bonussen bliver til penge, som kan bruges til næste onlinekøb
  • Fordele og gode tilbud
  • Sjove udfordringer og konkurrencer med venner og familie

Hvis du vil have mere information, er du velkommen til at kontakte:

Linda Morell, PR-chef SkiStar AB

Telefon: + 46 76 118 60 02
E-mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 31 % og samlet set i Skandinavien 42 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i tre segmenter; Skianlæg - Drift, Infrastruktur og Udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!