SkiStar Trysil: Rekordstigning for Trysil-hotellerne

SkiStar Trysil: Rekordstigning for Trysil-hotellerne

Vintersæsonen nærmer sig, og bookingtallene for Trysils to store resorthoteller har aldrig set bedre ud. Park Inn ligger hele 42 procent højere end sidste år.

Trysil har et fantastisk fjeld og er Norges største skisportssted. Mange danskere kender Trysil godt, og antallet af danske gæster på hotellerne er stigende, siger Pontus Åkesson, som er daglig leder af Radisson Blu Resort Trysil og Park Inn Trysil Mountain Resort.

Park Inn ligger som nævnt 42 procent højere end sidste år, og stigningen for Radisson Blu er 38 procent. Tallene gælder overnatninger i vintersæsonen sammenlignet med samme periode sidste år. Antallet af danske gæster er steget med henholdsvis 71 procent og 29 procent.

Indtil videre er det nytår, starten af januar og vinterferien, der bliver booket mest. Vi skriver snart midten af september, hvilket er tidligt på sæsonen, og ingen perioder er helt bookede. Ikke desto mindre er vi tilfredse med disse tal, og det er meget glædeligt, at vi øger så meget i Danmark, udtaler han.

Den største stigning stammer fra ferie- og fritidsmarkedet. Aktive familier, som vil bo godt på skiferien, lige ud til skibakken, og have enkel adgang til hotellernes restaurant- og aktivitetsudbud.

Radisson Blu Resort Trysil går ind i sin sjette vintersæson – Park Inn Trysil Mountain Resort tager hul på sin fjerde. Det tager tid at opbygge store resorthoteller.

Skandinavien er selvfølgelig vores vigtigste marked. Vi lever af tilfredse gæster, og vi har fået positiv feedback. Det skyldes blandt andet, at vi har et dygtigt og engageret personale, som hele tiden forsøger at gøre en ekstra indsats, siger Åkesson.

PS! Radisson Blu Resort Trysil blev i august udnævnt til "Norges bedste resorthotel" i forbindelse med World Travel Awards. Sidste år endte hotellet øverst på sejrsskamlen, da World Ski Awards kårede "Norges bedste skihotel".

BILDETEKST TILFREDS CHEF: Park Inn Trysil Mountain Resort og Radisson Blu Resort Trysil ligger et godt stykke over tallene fra sidste år. Daglig leder Pontus Åkesson tror på en god vintersæson. Foto: Ola Matsson

For mere information:
Pontus Åkesson, daglig leder af Radisson Blu Resort Trysil/Park Inn Trysil Mountain Resort
E-mail: pontus.akesson@radissonblu.com
Mobil: +47 992 80 009

Kort om Trysil:
Trysilfjeldet er Norges største skisportsdestination, som i løbet af få år er vokset med to store
resorthoteller. I Trysil er det skiløb, der står i centrum, og alt er samlet på ét sted, så man kan lade bilen stå hele skiferien. I alt er der 66 nedfarter og 31 lifter i dette alsidige og moderne skiområde. Trysils beliggenhed og fastlandsklima er en garant for sne, hvilket i kombination med omfattende sneproduktionsanlæg gør det muligt at skyde skisæsonen i gang tidligt på året. Parken i Trysil er flere gange blevet kåret til Norges bedste, og Blåparken og vores to grønne parker sikrer et godt udbud til de legesyge skiløbere og snowboardkørere.

SkiStar AB (publ), hvis B-aktier er noteret på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, ejer og driver
skisportsanlæg på alpindestinationerne Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm Markedsandelen er 50 % i Sverige, 29 % i Norge og 41 % i Skandinavien som helhed. Kernevirksomheden er alpint skiløb med fokus på gæstens skioplevelse. Derudover bedriver virksomheden formidling af logi, skiskole og skiudlejning.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!