Skyscanner.dk anbefaler: Fem fantastiske sommerfestivaller

Oplev en storby komme til live ved en af sommerens byfestivaller

Fra Lissabon til London, fra musik til leg og spil – oplev en storby vågne til live under sommerfestivallernes summen. Skyscanner.dk anbefaler flyrejser til en af verdens fantastiske festivaller.

Copenhagen Jazz Festival, København (2.-11. juli)

Er man til jazz, er en af sommerens mest interessante festivaller ikke længere væk end København . Copenhagen Jazz Festival er anerkendt som en af verdens største og mest spændende årlige jazzfestivaller, og den byder på en overraskende bred vifte af jazzens forskellige afarter. Her har danske talenter en mulighed for at vise, hvad de kan, og festivallen tiltrækker også mange internationale navne. Der er altså massere af grunde til at hoppe på et fly til København.

Cordoba Guitarfestival, Cordoba (6.-25. juli)

I Cordoba fejres guitaren i alle dens afskygninger. Her kan man lade sig begejstre af koncerter med ledende spanske og internationale guitarister, og man kan lære at spille klassisk-, flamenco- og middelalderguitar. Man kan ligefrem lære at bygge en guitar. Hvis man er vild med det seksstrengede instrument, er der ingen vej udenom straks at bestille fly til Spanien.

Hide and Seek Festival, London (9.-11. juli)

Tager man fly til London, kan man opleve en af sommerens mere sære festivaller. Denne gemmeleg af en festival fejrer den type ’social games’, som er oppe i tiden. Højteknologiske og lavteknologiske spil af enhver art tiltrækker såvel voksne som børn i tre dage, som byder på muligheden for at opleve London på en helt ny måde

Festival dos Oceanos, Lissabon (31. juli-14. august)

Denne såkaldte ’Havfestival’ er en god og blandet pose bolcher, der blandt meget andet indeholder koncerter og det berømte ’Full Circle’ show, som er en rejse igennem årstidernes skiften ledsaget af musik, ild og fyrværkeri. Man kan også gå på opdagelse i byens museer om natten, og man må ikke snyde sig selv for gadeteatret ’Pi-leau’, som bruger publikums hoveder som scene. Man kan flyve direkte til Lissabon, eller endnu bedre tage fly til Faro og nyde Algarvekystens strande på vejen til den portugisiske hovedstad.

Edinburgh Fringe, Edinburgh (6.-30. august)

Sensommerfestivallen i den skotske hovedstad anses for at være verdens største kunstfestival, og den tilbyder en bred vifte af teater, comedy, dans, musicals, opera, musik og udstillinger med alt fra store navne til ukendte og håbefulde kunstnere. Edinburgh bobler over af liv i august måned, og det er en god idé at være tidligt ude med at bestille både overnatning og fly til Edinburgh.

Fringe NYC, New York (13.-29. august)

Festivalfans fra hele verden springer på fly til New York for at deltage i den 14. årlige Fringe festival. Mere end 200 selskaber, som optræder på over 20 forskellige steder i løbet af 16 dage, sikrer Fringe NYC titlen som Nordamerikas største multikunstfestival.

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser.  Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden.

Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

Kristin Andersson
kristin@skyscanner.se

• festival
  • fly