Danskerne søger mod varmere himmelstrøg i påsken

Den tidlige påske i år får danskerne til at søge mod varmere destinationer. I år er særligt Bangkok et populært valg for tusindvis af sol- og varmehungrende danskere. Det viser tal fra Europas førende rejsesøgemaskine Skyscanner.

Rigtig mange danskere tager fri i dagene op til påskens helligdage og benytter lejligheden til at komme af sted på en længere påskeferie. I år falder påsken tidligt, nemlig i den sidste uge af marts, og det får flere danskere til at rejse længere væk på deres jagt efter sol og varme.

Sammenligner man søgninger på flyrejser i påskeferien på Skyscanner.dk i år med påskeferien sidste år, vil man se, at de solrige og varmere destinationer lægger højere oppe på top 10 i år. Det gælder især Bangkok, der i år er den mest populære destination efter London. Bangkok lokker med i snit 30 grader og otte timers daglig, dejlig solskin.

Mere solskin og varme i år

Dubai er også mere populær i år sammenlignet med sidste år. Ny på top 10 er Malaga, som er den sjette mest populære destination i påsken i år. Her kan man lune sig med i snit 15 grader og nyde sollyset godt syv timer dagligt. I snit er dette års påskedestinationer 0,7 grader varmere og har 0,3 timers flere solskinstimer end sidste års påske-top 10.

- Selvom påsken blot ligger en uge tidligere end påsken sidste år, ser vi, at de solelskende danskere søger mod varmere destinationer, når påsken falder i den ofte kølige forårsmåned marts, siger rejseekspert Maria Paulsen fra Skyscanner.

I år kan en forlænget påskeferie strække sig fra den 23. marts til den 1. april, mens den sidste år lå en uge senere nemlig fra 31. marts til 9. april.

Som det fremgår af oversigten er danskernes top 10 destinationer i påsken kendetegnet ved at være varmere og mere solrig sammenlignet med sidste år.

Kilder: Skyscanner.dk, weather2travel.com og holiday-weather.com

Skyscanner.dk er en ledende online rejsesøgemaskine for billige flyrejser, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly fra mere end 1000 flyselskaber, fra fly til Nice til fly til Thailand. Søgemaskinen tilbyder desuden billeje og hoteller.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes, og har hovedkontor i Edinburgh samt et andet kontor i Singapore. Sitet er tilgængeligt i 29 sprog og findes som mobil site og som en app til Android, iPhone, iPad og Windows Mobile, som er downloadet mere end seks millioner gange til dato. Efter tre år med en gennemsnitlig vækst på 94 % blev Skyscanner placeret i top 20 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook.

PR-kontakt:

www.skyscanner.dk