Fem fede forårsferier: Her kan du opleve foråret i Europa

Det er officielt forår, men der er sand for dyden ikke meget forår i luften lige nu. Går du (også) og drømmer om at kunne smide vinterfrakken, sidde på en fortovscafé og se det pible frem med blomster og grønne skud på træerne i parken? Rejsesøgemaskinen Skyscanner har her samlet en guide til fem forlængede forårsferier i Europa, hvor du kan tyvstarte på forårsglæderne og for alvor opleve foråret folde sig ud.

Det danske forår lader vente på sig, og mindst den næste uges tid har vi udsigt til sibirisk kulde og isnende kold blæst. Hvis du ikke kan vente på det saliggørende forår, kan du jo tage forsmag på løjerne med en smuttur sydpå. Europas førende rejsesøgemaskine Skycanner.dk har her samlet fem forslag til forlængede ferier i nogle af Europas dejligste byer om foråret. Endda til en overkommelig pris.

Fem forslag til en forlænget weekend fra torsdag d. 4. til søndag 7. april. Søgninger foretaget d. 18. marts 2013.

Hyggelige Lucca

Bilfri middelalderidyl med hyggelige butikker, flotte kirker og masser af fortovscafeer omkranset af den store grønne byvold med tusindvis af blomster og store flotte forårsklare træer. Ideel at opleve på cykel.

Retur for to personer fra Malmø lufthavn: DKK 2.795

Nice – altid ’nice’

Vejret er nok ikke til at ligge på stranden, men gåture i solen på strandpromenaden kan virke voldsomt saliggørende på en vinterdeprimeret dansker – specielt hvis det krydres med shopping i topklasse, lækre caféer og restauranter, fransk kunst i store mængder og den helt rigtige hvidvin.

Retur for to personer fra Københavns Lufthavn: DKK 3.632

Charmerende Split

Split er ikke overrendt trods sin charme og fine beliggenhed ud til havet og den kroatiske skærgård. Blot to timer fra København ligger havnebyen med sin livlige havnepromenade, det imponerende Diocletian-palads og det fascinerende fiskemarked. Og der er gode muligheder for at tage på udflugt til de hyggelige øer ud for Split.

Retur for to personer fra Københavns Lufthavn: DKK 3.260

Barcelona – har det hele

Byliv, kunst, kultur, design, mad, strand og vand. Barcelona har det hele og skuffer aldrig. Særligt ikke om foråret, hvor livet i byen springer ud på ny.

Retur for to personer fra Københavns Lufthavn: DKK 3.793

Eksotiske Istanbul

En anderledes forårsoplevelse fås i millionbyen Istanbul – porten til Asien. En smeltedigel af kultur, religion, arkitektur og historie; en moderne og pulserende storby med vand til alle sider.

Retur for to personer fra Københavns Lufthavn til Istanbul Atatürk og retur fra Istanbul Sabiha: DKK 3.712

Opdag flere spændende destinationer til billige penge

Søg selv og opdag flere spændende destinationer på www.skycanner.dk eller via Skyscanners mange gratis apps tilWindowsAndroidiPhone og iPad, hvor du også kan søge på hoteller og billeje.

Skyscanner er en førende online rejsesøgemaskine, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly samt hoteller og billeje.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes. Skyscanner har månedligt 30 millioner besøgende og er Europas førende rejsesøgemaskine – globalt indtager sitet en tredjeplads.

Sitet er tilgængeligt på 30 sprog og findes som mobilsite og som en app til WindowsAndroid, iPhone og iPad og er downloadet mere end 20 millioner gange.

Firmaet beskæftiger omkring 200 ansatte og har hovedsæde i Edinburgh samt Asiatiske regionale kontorer i Singapore og Beijing. Skyscanner planlægger at ekspandere yderligere i den nærmeste fremtid og udnytte den enorme globale vækst.

Følg Skyscanner på Facebook.

For yderligere information kontakt venligst:
Morten Laasholdt, morten@help-pr.dk, 31 17 71 17