Kvinder kan ikke få nok af deres kæledyr på ferien

Rejsesøgemaskinen Skyscanner.dk kan på baggrund af en undersøgelse blandt 1000 hundeejere afsløre en interessant forskel. For mens 37 pct. af de adspurgte mænd i undersøgelsen svarer, at de ville savne deres partner mest, hvis de var på ferie uden dem, så ville kvinderne ikke have samme abstinenser efter deres partner (blot 21 pct.). Langt flere kvinder – nemlig 37 pct. – ville i højere grad savne deres hund.

Et postkort til hunden

Og hundehysteriet stopper ikke her. Mange hundeejere gør rigtig meget for at kunne være i kontakt med deres hund, mens de er på ferie. Faktisk har hele 40 pct. ringet eller skrevet hjem for at høre om Fido er OK, mens 14 pct. indrømmer, at de har chattet med deres hund på telefonen, så hunden kunne høre deres stemme. Fem pct. erkender, at de er gået skridtet videre og har haft en Skype samtale med deres hund. Der er dog stadig dem, der foretrækker at holde kontakten på traditionel vis: Seks pct. sendt et postkort til deres hund.

Afbrød ferien: Savnede hunden for meget

Undersøgelsen viser også, at mange rejsende har rigtig svært ved at tage afsked med deres firbenede ven, når de tager på ferie. 22 pct. tager et billede af deres kæledyr med på ferie. Og chokerende tre pct. af hundeejerne indrømmer, at de har afbrudt deres hårdt optjente ferie for komme tidligere hjem, fordi de simpelthen savnede deres kæledyr for meget.

Når mange hundeejere ikke bryder sig om at være væk fra deres elskede kæledyr i længere tid ad gangen, er det ikke overraskende, at over halvdelen af de adspurgte planlægger ferie med deres kæledyr i tankerne, så de ikke skal efterlades derhjemme. En ud af fem hundeejere har aldrig prøvet at være væk fra deres hund, og 20 pct. mener, at et hvilket som helst af deres kæledyr ville være en bedre rejsemakker end deres børn eller venner.

Skyscanner har gennemført undersøgelsen ved at spørge mere end 1000 hundeejere via dets website og via OnePoll.

Skyscanner.dk er en ledende online rejsesøgemaskine for billige flyrejser, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly fra mere end 1000 flyselskaber, fra fly til Nice til fly til Thailand. Søgemaskinen tilbyder desuden billeje og hoteller.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes, og har hovedkontor i Edinburgh samt et andet kontor i Singapore. Sitet er tilgængeligt i 29 sprog og findes som mobil site og som en app til Android, iPhone, iPad og Windows Mobile, som er downloadet mere end seks millioner gange til dato. Efter tre år med en gennemsnitlig vækst på 94 % blev Skyscanner placeret i top 20 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook.