Billige alpebilletter fra Billund med SlopeTrotter Skitours!

Billige alpebilletter fra Billund

Med en dugfrisk vinterrute direkte fra Billund Lufthavn til Innsbruck får jyderne til vinter nye muligheder for hurtigt, nemt og billigt at komme på ski i Alperne.

Det er ofte forbundet med timelange rejser, når jyder enten vælger at tage færgerne over Kattegat til Norge og Sverige, eller når de ombord på busser og tog drager ned gennem Europa for at komme på ski.
Men fra lørdag den 22. januar bliver det gennem SlopeTrotter Skitours muligt at tjekke skiene ind i Billund Lufthavn og derefter flyve direkte til Innsbruck i Østrig. En lufthavn som udgør et meget centralt udgangspunkt for hurtigt at komme på ski på rigtig mange populære destinationer i de østrigske og italienske Alper.

Ny rute til billige penge

”Vi har længe haft et ønske om at kunne tilbyde vores gæster denne mulighed. Vi forventer os meget af ruten i forhold til jyske skirejsende, der gerne vil hurtigt på ski og samtidig ikke vil gå på kompromis med prisen,” siger Christian Kerstens, administrerende direktør i SlopeTrotter Skitours, der sammen med Austrian Airlines står bag den nye direkte rute.

De fleste feriegæster ønsker at rejse ud og hjem om lørdagen, og så koster flybilletterne i dag typisk 2.500 - 3.000, hvis man køber dem gennem et skirejsebureau. Men SlopeTrotter Skitours kan tilbyde “flight-only billetter” til en pris, der ofte vil ligge i underkanten af tusind kroner pr. vej. Dermed kommer kombinationen med flyrejse og skiferie ned i et prisleje, hvor langt de fleste skiturister kan være med.

Jyderne hurtigere på ski
Flyveturen fra Billund til Innsbruck tager kun to timer, og man kan dermed være fremme på en populær destination som Sölden i Østrig inden for fire timer. Christian Kerstens regner med, at det nye tilbud bliver et populært alternativ blandt jyske skientusiaster.

”En stor del af de skiglade danskere har et nært forhold til deres østrigske skiferier. Med det her tilbud bliver det endnu lettere for den del af dem, der bor i Jylland at komme af sted uden at skulle indregne lange rejsedage eller lange bil- og busture,” lyder det fra Christian Kerstens.

Kendte skiområder i nærheden af Innsbruck, hvor SlopeTrotter Skitours i forvejen tilbyder rejser til: Canazei, Passo Tonale og Livigno i Italien. Sölden, St. Anton, Zell am See og Ischgl i Østrig.

• Turisme

SlopeTrotter Skitours er et ungt og dynamisk skirejsebureau med fokus på kvalitet, oplevelser og ikke mindst fornuftige priser! Vi har et stort udvalg af rejser til Østrig, Italien og Frankrig. Vores mål er skirejser af høj kvalitet.
Vi ved at alperne byder på mange fantastiske friluftsoplevelser, både med og uden ski på, og vi er et selskab der gør det muligt at opleve nogle af disse ting under trygge og sikre forhold.

Claus Bromer

Pressekontakt Marketing Manager +45 7734 4968