Snow Software lancerer Snow License Manager 8

Den proaktive funktionalitet af Software Asset Management optimerer brugen af softwarelicenser, reducerer omkostningerne og giver klarhed på tværs af organisationen

Snow Software, den førende udvikler af Software Asset Management (SAM)-løsninger, lancerer i dag Snow License Manager 8. Som et stort skridt fremad inden for licensoptimeringen af softwareteknologier afspejler lanceringen datacenterets rolle som ’hjertet’ af organisationen. Da datacentre står for op til 70% af en organisations software-aktiver, tydeliggør de derfor kompleksiteten omkring licensering, hvilket kræver betydelig automatisering for at skabe effektiv softwareoptimering.

Snow License Manager 8 leverer licensstyring og softwareoptimering på tværs af organisationen ved at give større gennemsigtighed, bedre prognoser og afrapportering. Den seneste generation af SAM giver mere værdi til interessenter, herunder på C-leder niveau og til SAM-ansvarlige. Ud over sin ledelsesfunktion gør mulighederne inden for rapportering og prognose SAM til en strategisk forretningsfunktion, der er i stand til at understøtte nuværende og fremtidige planlægningsbehov inden for software.

Snow License Manager 8 understøtter virksomheder med:

• Bedre økonomistyring ved at spore og forudsige fremtidige omkostninger
  • Større klarhed i revisionsberegninger, der muliggør lettere gennemførbar revision
  • Udvidede rapporteringsmuligheder, der forbedrer kommunikationen af indsigterne fra SAM til den bredere organisation

"Organisationer har længe brugt SAM til at administrere licenser men fremtiden inden for software kræver en brugercentreret tilgang til styring og optimering af softwareforbrug, uanset applikation eller enhed. Software er et forretningsmæssigt aktiv, og idet organisationer forsøger at optimere denne værdi, er de ressourcer, de har brug for for at sikre et effektivt tempo, nødt til at blive mere intelligente og intuitive," siger Peter Björkman, CTO hos Snow Software. "Af denne grund vil SAM blive en platform for hele organisationen og spille en aktiv rolle i optimeringen af softwarebrug og omkostningsstyring."

Datacentre er et af de områder i organisationen, som er mest komplekse at styre og optimere licensbrug til. Datacentre har derfor det største potentiale for at opnå optimeringer og besparelser. Kapacitets-baserede licenser kan ofte resultere i dobbeltlicens og risiko for non-compliance. Snow License Manager 8 håndterer disse udfordringer med særlige funktioner til styring, kortlægning og katalogisering af datacentermiljøer.

"Optimering og styring af datacenter-software er et voksende fokusområde for SAM-manager og for IT. Kompleksiteten af dette miljø og det ressourcespild, som enhver potentiel revision kunne medføre, betyder, at der er væsentlige tab såvel som gevinster at indfri. Snow investerer i dette nye marked, idet vi ved, at det snart vil være afgørende for mange af vores kunders behov inden for softwareoptimering," tilføjer Björkman.

For mere information om Snow License Manager 8: https://www.snowsoftware.com/int

• Erhverv

• licens kontrol