Snow bekræfter forpligtelse til partner først-salgsmodel

Snow Software, som er en førende udvikler af Software Asset Management-løsninger (SAM), udvikler sin kanalstrategi og overgår til en model, hvor al forretning vil ske og blive leveret igennem eller med en partner. Snow Software vil indgå i et samarbejde med partnere i alle trin af salgs- og leveringsprocessen fra bearbejdning af kundeemner og kontraktunderskrivelse til levering og implementering.

Dette skridt vil gøre det muligt for Snow Software at reagere bedre på markedsmulighederne for virksomhedens løsninger og fortsætte med at levere den accelererede vækst, virksomheden har præsteret igennem årene. For Snows kunder og kundeemner vil ændringen bringe yderligere Software Asset Management-kompetence og et bredere udvalg af partnere at vælge iblandt til at afhjælpe den mangel på SAM-kvalifikationer, som Gartner[1] forudsiger: ”Fra 2018 vil manglen på SAM-kvalifikationer gøre 50% af de organisationer - som har implementeret eller aktuelt implementerer SAM - afhængige af styrede SAM‑serviceydelser”.

For både nye og eksisterende Snow Software-partnere er der mulighed for at øge indtjeningen via software-licensering, vækst i og support af styrede tjenester. Som bekræftet af Gartner i deres rapport ”Software Asset Management Is Now a C-Level Imperative[2]”, SAM bliver en stigende bekymring for ledere på C-niveau i takt med at budgetterne strammer til på tværs af brancher.

Nøgleelementer i Snows partnerstrategi er lanceringen af en partnerportal, et opdateret partnerprogram inklusive fælles markedsføringsmuligheder, og bedre muligheder for partnere. Portalen vil være det online-værktøj, hvorfra partnere vil have let adgang til information og support fra Snow Software. Det opdaterede partnerprogram fremhæver de øgede fordele, der ydes af Snow til partnere, som investerer i uddannelse, der er relevant for at skabe kundeværdi.

I tilgift til klasseundervisning kan partnere nu tilgå undervisning via Snow Academy, Snows styringssystem til online-læring. Her kan de bruge e-læringsmateriale, virtuelle kurser via video og ansigt til ansigt instruktør-ledede kurser om nøgleværdiområder i Snows SAM-platform for kunder, og om hvordan man identificerer SAM-muligheder og hvordan Snow imødekommer disse behov.

Snow Software vil også understøtte partnere, der søger at udvikle deres serie af tjenester baseret på Snow Software-løsninger for bedre at supportere og aktivere deres klientbase.

Urban Bucht, Global Vice President Partners hos Snow Software, vil stå i spidsen for kanaludrulningen. Han har fået til opgave at rekruttere og implementere nye partnere, udvikle partnerrelationer og skabe kommercielle muligheder, der alle har til formål at udvikle større værdi for Snows kunder.

”Vi søger at engagere os helt i vores partnergruppe, når vi lancerer denne nye markeds-strategi,” siger administrerende direktør for Snow Software Axel Kling. ”Dette træk handler udelukkende om at sikre bedre support til vores kunder samtidigt med, at vi skaber kommercielle muligheder og støtte til vores partnere”.

[1]Software Asset Management: Forståelse af SAM-tjenestemarkedet for effektiv tredjeparts-support.

Revideret: 13. juni 2016 | Offentliggjort: 19. januar 2015 ID: G00271495. Af Victoria Barber | Patricia Adams

[2] Software Asset Management er nu en nødvendighed på C-niveau. Offentliggjort: 3. marts 2016 af Victoria Barber |Dawn Hubbard | Hank Marquis | Stephen White

• Erhverv

• it
  • gartner
  • softwarelicensoptimeringsløsning
  • licensoptimering
  • licens kontrol
  • denmark
  • audit

Whether it's through lack of control, lack of understanding or lack of compliance, Snow (www.snowsoftware.com) believes that most organizations today end up paying too high a price for their software.

Headquartered in Stockholm, Sweden, Snow Software is the largest dedicated developer of Software Asset Management solutions, designed to ensure that the $326 billion spent every year on enterprise software is money well spent – ensuring organizations have the appropriate licenses for the software they use – not too many, not too few.

With more local offices and regional support centers than any other vendor, over 6,000 organizations around the world rely on Snow Software's on-premise and cloud-based SAM platforms to manage software licensing across more than 11 million devices, from mobile to desktop, data center to the cloud.