Bringer skandinavisk IT ud i verden

For anden gang vinder Software Innovation den prestigefyldte pris som årets globale partner i den offentlige sektor. Ud af de mere end 80 IT-leverandører, som deltog i konkurrencen, mente juryen, at det skandinaviske softwareselskab specielt havde udmærket sig ved en flot udvikling i markedet og
satsning på innovative digitale løsninger.

-Vi er meget stolte over at vinde prisen for anden gang på bare tre år. Udnævnelsen er en stor anerkendelse. Prisen bekræfter både vores fremgang på det offentlige marked, og at vi gennem produktudvikling er lykkes med at lave løsninger, som tilfredsstiller fremtidens krav til digitalisering.
Prisen er en stor inspiration i vores videre satsning på at lave trygge og fremtidssikrede løsninger til offentlige virksomheder, siger Torben Winther Kristensen, CEO, Software Innovation Danmark

Teknologileder

Microsoft påpeger, at prisen gives til en partner, som udmærker sig ved at levere innovative og unikke tjenester og løsninger baseret på Microsoft-teknologi.

-Det er med stor glæde, vi udnævner Software Innovation til årets globale partner i den offentlige sektor, siger Laura Ipsen, corporate vice president for den offentlige sektor i Microsoft. Og forsætter

-Software Innovations Enterprise Content Management (ECM)-løsning bruges I dag af ca. 500 offentlige virksomheder og spiller en vigtig rolle i digitaliseringen af offentlige kunder i Skandinavien og Europa.

Internationalt samarbejde

Juryen har specielt bidt mærke i selskabets udvikling på markedet med 80 nye kunder og et tæt samarbejde med Microsoft, både i Skandinavien og internationalt. Desuden understreger juryen, at Software Innovation har været tidligt ude med at bygge deres offentlige løsninger på ny Microsoft-teknologi, herunder overgangen til Cloud Computing, udvikling af applikationer til Windows 8 samt satsningen på Microsoft Office og SharePoint 2013.

Software Innovations løsning til den offentlige sektor, Public 360°, sælges i dag i 12 lande gennem selskabets internationale partnernetværk.

-At vi får dette globale kvalitetsstempel, betyder meget for vores fortsatte internationale satsning, understreger Torben Winther Kristensen.

Prisen modtages på Microsofts internationale partnerkonference foran 16.000 tilskuere i Houston i juli.

For yderligere information kontakt:

Torben Winther Kristensen, administrerende
direktør i Software Innovation Danmark mobil 60 23 01 66, e-mail: twk@software-innovation.com

• Data, Telekommunikation, IT

• digitalisering
  • standardløsning
  • microsoft

Software Innovation er et skandinavisk
softwareselskab med voksende international tilstedeværelse. Vi udvikler og  leverer markedsførende standardløsninger til Enterprise Content Management  (ECM), så virksomheder kan forbedre og effektivisere dokumenthåndtering,  sagsbehandling og teknisk dokumentkontrol.

Selskabet, der beskæftiger ca. 300 medarbejdere, har kontor i Oslo, København og Stockholm samt et udviklingscenter i Bangalore. Løsningerne sælges og leveres også gennem et voksende internationalt partnernetværk