​Inger Rønnenfelt vinder for andet år i træk den danske National Award til Sony World Photography Awards 2020

Endnu en gang kan World Photography Organisation og Sony Danmarkløfte sløret for, at Inger Rønnenfelt vinder den danske National Award til Sony World Photography Awards 2020.

National Awards-konkurrencen er et initiativ skabt af World Photography Organisation og Sony til støtte for lokale fotofællesskaber på tværs af63 lande verden over. Konkurrencen tildeler en pris til den bedste fotograf fra hvert land for et enkeltstående billede. Vinderen får muligheden for at fremvise sit billede på World Photography Awards 2020-udstillingen, som finder sted i Somerset House i London fra d. 17. april til d. 4. maj 2020.

Vinderbillederne i National Award-konkurrencen bliver udvalgt blandt alle indsendte billeder til Open-konkurrencen.

Om Inger Rønnenfelt

Den danske vinder, Inger Rønnenfelt,er fra København og er til daglig etnologistuderende og fotograf. Hendes billede, Sonia Suhl, er blevet udvalgt anonymt som det bedste danske billede i kategorien Portraiture.

Inger Rønnenfelts vinderbillede portrætterer i sort og hvid den danske skuespillerinde, Sonia Suhl, under filmoptagelsen på filmen Ulv.

Inger Rønnenfelt udtaler: “At vinde National Award er sådan en stor ære, og jeg er utrolig glad for denne anerkendelse - det giver blod på tanden for at udvikle mig, lære mere og blive dygtigere. Det er en stor ære”.

Som National Award-vinder modtager Inger Rønnefelt det nyeste fotoudstyr fra Sony.

I år blev der indsendt over 345.000 bidrag til Sonys World Photography Awards 2020 konkurrence og over 190.000 deltog i Open-konkurrencen – det højeste antal deltagelser til dags dato.

Alle billederne er tilgængelige på worldphoto.org/press

Om Sony World Photography Awards

World Photography Organisation afholder for 13. år i træk Sony World Photography Awards i partnerskab med Sony, hvor professionelle og spirende fotografer fra hele verden dyster i konkurrencens fire hovedkategorier: Professional, Open, Youth og Student. Værkerne fra vindende værker og udvalgte fotografer bliver vist på den årlige udstilling i Somerset house i London.

For billetter, besøg: worldphoto.org/sony-world-photography-awards-exhibition.

For mere information, besøg: www.worldphoto.org.

Om Sony World Photography Awards

• Professional-konkurrencen – Fotograferne bedømmes anonymt på baggrund af en billedserie. Konkurrencen har 10 kategorier, herunder den nyeste tilføjelse: “Miljø”.
  • Open-konkurrence – Fotograferne bedømmes anonymt på baggrund et enkeltstående billede. Konkurrencen har 10 kategorier.
  • Youth-konkurrence – Fotografer i alderen 12-19 år bedømmes anonymt på baggrund af et enkeltstående billede, taget ud fra månedlige temaer.
  • Student-konkurrence – For akademiske uddannelsesinstitutioner. Her indsendes en billedserie ud fra briefet til temaet “Invisible Lines. Udvalgte fotografer indsender herefter en billedserie baseret på et nyt brief.
  • National Awards – Hylder lokale talenter i mere end 50 lande verden over, som bedømmes på baggrund af et enkeltstående billede.

• swpa