Slip musikken fri med nye, trådløse hovedtelefoner fra Sony

Nyd musikken, præcis som du vil, med den nye line-up af trådløse Bluetooth®i-hovedtelefoner fra Sony. Blandt de nye lanceringer finder du smarte og stilrene Bluetooth®-hovedtelefoner, der passer til enhver livsstil og smag. Den nærmest bundløse bas i MDR-XB950BT tilfredsstiller selv den største passion for tunge basrytmer. Den avancerede støjreduktion i MDR-ZX550BN sørger for en uforstyrret og fordybende lydoplevelse. De vandafvisende sportshovedtelefoner MDR-AS800BT sikrer desuden, at du kan klare morgenløbeturen i regnvejret uden bekymringer.

Bluetooth®-modellerne har indbygget NFC, hvilket gør det nemt og hurtigt at oprette forbindelse til din smartphoneii. Med blot en enkelt berøring mellem hovedtelefonerne og din mobile enhed bliver forbindelsen oprettet – helt uden ledninger, besværlig parring og godkendelseskoder. Du er nu klar til at lytte til rig og fyldig trådløs lyd med krystalklare højder og solide dybder, som bringer ethvert musikstykke til live.

Flere af modellerne har desuden indbygget mikrofon, så du kan modtage opkald og tale håndfrit på farten i klar, digital lydkvalitet – uden at tage mobilen op af tasken eller lommen.

MDR-XB950BT Bluetooth®-hovedtelefoner
Fra dubstep til disco: Med de nye MDR-XB950BT når du nye basdybder. Hovedtelefonerne er således den første Bluetooth®-model med den imponerende “Extra Bass”-funktion (XB) fra Sony. Disse kraftfulde hovedtelefoner er udformet i kvalitetsmaterialer, og de er skabt til de seriøse baselskere.

De store 40 mm driver-enheder med kraftige neodymium-magneter sikrer en imponerende gengivelse af selv de dybeste bastoner. Hvis du vil endnu længere ned, skal du blot aktivere “Electro Bass”-forstærkeren på siden af hovedtelefonerne. Denne funktion fremhæver basrytmerne i musikken, så du får den samme lyd, som du kender fra natklubberne. Den avancerede “Direct Vibe”-struktur i bas-forstærkeren forsegler rummet mellem driver-enheden og trommehinden, hvilket giver en stram gengivelse af de dybe bastoner. En lydundersøgelse, udført i samarbejde med Sony Music Entertainment, konkluderer, at “rytmegengivelsen i basgangen” (specielt 30~40Hz) spiller en større og større rolle på musikscenen. Denne forbedrede basoplevelse bliver yderligere fremhævet af “Beat Response Control”-funktionen, som giver en bedre og mere karakteristisk lyd ved hjælp af en forstørret luftport i toppen af driverenhederne.

Alle, der har prøvet at lytte et helt album igennem i én køre, ved, at komforten i hovedtelefoner er utrolig vigtig. Ørepuderne i MDR-XB950BT er designet med nye ergonomiske puder, som sidder behageligt på ørerne – uanset din hovedform. Hulrummet i hovedtelefonerne er stort nok til, at dit øre kan beholde sin naturlige form, så det bredspektrede lydbillede bliver sendt direkte ind i øregangen.

MDR-ZX550BN Bluetooth®-hovedtelefoner med støjreduktion
Nu er det kun dig og musikken – uforstyrret og uden irriterende ledninger. MDR-ZX550BN har indbygget støjreduktion, som fjerner op til 90 procent af lyden fra omgivelserne.

Driver-enhederne på 30 mm leverer en fremragende klar og rig lyd. Du skal ikke bekymre dig om at løbe tør for strøm – heller ikke på lange togrejser eller flyveture over Atlanten. Hovedtelefonerne kan nemlig afspille musik i helt op til 25 timeriii med støjreduktion og Bluetooth® slået til. Hovedtelefonernes drejbare design gør det nemt at folde dem sammen og lægge dem i tasken, når du er på farten.

MDR-AS800BT trådløse sportshovedtelefoner med Bluetooth®
Disse små og lette, sportsorienterede hovedtelefoner er perfekte til træningen i fitnesscentret eller løbeturen i parken. De er designet til den aktive udøver, som går lige så meget op i komfort og pasform som i god lyd.

De trådløse hovedtelefoner MDR-AS800BT kan du bruge normalt, eller du kan vippe kablet rundt om øret, så de sidder bedre fast. Hvis du vil være helt sikker, kan du bruge de specialdesignede buer, som passer ind i dit øres naturlige kurve – uden at gå på kompromis med komforten.

Ultralydssvejsninger på MDR-AS800BT gør, at de er vandafvisende i overensstemmelse med IPX4-standard, så uforudsete byger på løbeturen ikke vil stoppe din yndlingsmusik. Hovedtelefonerne kan afspille musik uafbrudt i op til fire og en halv time på en enkelt opladning, hvilket giver dig ro til at fokusere på for eksempel din træning.

i Bluetooth® er et registreret varemærke ejet af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af varemærket er licenseret. Andre varemærker tilhører deres respektive ejere.
ii NFC-kompatible smartphones med evnen til at bruge “One-touch”-forbindelse.
iii Med forbehold for flyselskabets retningslinjer for brug af elektronisk udstyr.

Tekniske specifikationer
Se PDF-filen for tekniske specifikationer.

De nye Bluetooth®-hovedtelefoner fra Sony MDR-XB950BT, MDR-ZX550BN og MDR-AS800BT er tilgængelige fra oktober 2014. Vejledende udsalgspriser er:

• MDR-XB950BT   – 1.549,- kroner
  • MDR-ZX550BN   – 799,- kroner
  • MDR-AS800BT   – 999,- kroner

Billeder
Billeder i høj opløsning kan findes på https://www.sonynordicimages.net/headphones

For mere information, kontakt venligst:
Mika Ilves, Nordic Product Manager, Personal Audio, Sony Nordic
mika.ilves@eu.sony.com  / +358 40 548 1680

Eller
Lene Aagaard, PR Communications Manager, Sony Nordic
lene.aagaard@eu.sony.com / 43 55 72 92

Eller (og for produkttest):
Ekaterina Bakhbava, kommunikationsrådgiver for Sony, Discus Communications
sony@discus-communications.dk / 33 38 43 01

• Elektronik

• hovedtelefoner
  • mdr-as800bt
  • mdr-zx550bn
  • mdr-xb950bt

Sony er en førende global udvikler af produkter inden for lyd, video, kommunikation og informationsteknologi til både forbrugere og professionelle markeder. Sony er kendt for sine audiovisuelle produkter såsom BRAVIA™ LCD High Definition (HD) TV, Cyber-shot™ digitalkameraer, Handycam® videokameraer, “α” (Alpha) digital SLR-kameraer, Xperia-tablets og Walkman® MP3-afspillere samt professionelt HD-udstyr til broadcasting.

Find mere information om Sony Europe på www.sony-europe.com, om Sony Corporation på www.sony.net og om Sony Danmark på www.sony.dk.

“Sony”, “WALKMAN”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” og “Xperia” er registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Sony Corporation. Alle andre varemærker eller registrerede varemærker tilhører deres respektive ejere.