Sony høster roser ved årets EISA-prisuddeling

Pressemeddelelse

Sony kan i år fejre, at hele syv produkter vinder priser ved den årlige EISA awards

Sony er ved EISA (European Imaging and Sound Association) blevet anerkendt for at udvikle brancheførende forbrugerelektronik og har fået tildelt hele syv priser ved årets EISA awards. EISA er den største redaktionelle multimedieorganisation i Europa. EISA-udvalget vurderer og evaluerer omhyggeligt et bredt udvalg af teknologier og belønner produkter, der udmærker sig på kvalitet og innovation.

• α7 III: ÅRETS KAMERA
  • α7R III: PROFESSIONELT SPEJLLØST KAMERA
  • RX10 IV: SUPERZOOM KAMERA
  • FE 16-35mm F2.8 GM: SPEJLLØST VIDVINKEL ZOOMOBJEKTIV
  • FE 100-400mm F4.5–5.6 GM OSS: SPEJLLØST TELEZOOMOBJEKTIV
  • UBP-X700: BEDSTE KØB UHD BLU-RAY-AFSPILLER
  • VPL-VW760ES: PREMIUM PROJEKTOR

a7 III: ÅRETS KAMERA

Sonys uovertrufne innovation inden for billedsensorer står i spidsen for den nye a7 III, som har den helt nye 24,2 MP1 bagbelyste Exmor R® CMOS-sensor med øget følsomhed, enestående opløsning og et imponerende dynamisk område på 15-stop2 ved lave følsomhedsindstillinger. Ved at kombinere sensoren med en række andre funktioner, herunder et AF-område på 93 %, kontinuerlig serieoptagelse ved op til 10 fps3 med AF/AE-sporing ved enten mekanisk lukker eller lydløs optagelse4, alsidig 4K6-videounderstøttelse med mere. Sony har med a7 III skabt et nyt kamera, der giver alle fotografer – fra entusiaster til professionelle – mulighed for at fange øjeblikke på flere nye og forskellige måder end nogensinde før.

Læs mere om a7 III her: https://www.sony.dk/electronics/kameraer-med-udskiftelige-objektiver/ilce-7m3-body-kit

a7R III: PROFESSIONELT SPEJLLØST KAMERA

Takket være et evolutionært spring i billedbehandling og effektivitet, kombinerer den nye α7R III 42,4 megapixel1 bagbelyst Exmor R CMOS-billedsensor med imponerende optagelseshastighed på op til 10 fps5 med AF/AE-sporing såvel som smukke billeder, 4K-videokvalitet6, et dynamisk område på op til 15 stop2, høj følsomhed, hvor støj er reduceret med næsten et helt stop,7 med videre. Dertil gør det kompakte, lette hus, at a7R III er et ekstremt alsidigt kamera til fotografer, videografer, multimedieproducenter og alle andre, som kræver pålidelighed, fleksibilitet og alsidighed.

Læs mere om a7R III her: https://www.sony.dk/electronics/kameraer-med-udskiftelige-objektiver/ilce-7rm3

RX10 IV: SUPERZOOM KAMERA

Med verdens hurtigste8 AF-hastighed på blot 0,03 sekunder9, kontinuerlig optagelse med op til 24 fps10 med AF/AE-sporing, 315 fasedetektions AF-punkter, der konkurrerer med de hurtigste professionelle kameraer med udskiftelige objektiver, samt et ekstremt alsidigt ZEISS® Vario-Sonnar T* 24-600mm11 F2.4-F4-objektiv, byder det nye RX10 IV på en enestående kombination af mobilitet og hastighed til både entusiaster og professionelle, som er på udkig efter den ultimative all-in-one-løsning.

Læs mere om RX10 IV her: https://www.sony.dk/electronics/cyber-shot-kompakte-kameraer/dsc-rx10m4

FE 16-35MM F2.8 GM: SPEJLLØST VIDVINKEL ZOOMOBJEKTIV

FE 16-35mm F2.8 GM vidvinkelzoom er udstyret med en bred vifte af Sonys mest avancerede objektivteknologier. Det er den første vidvinkel G Master™ -model, der gør objektivet ideelt til fotografering af et bredt udvalg af motiver – fra landskab, arkitektur, close-up-portrætter, sport, action og meget mere. Objektivet har fremragende hjørne-til-hjørne opløsning med optisk design, der indeholder fem asfæriske elementer, hvoraf to er Sonys originale XA (ekstreme asfæriske) elementer, der reducerer forvrængning og giver enestående opløsning i hele zoom- og blændeområdet.

Læs mere om FE 16-35mm F2.8 GM her: https://www.sony.dk/electronics/kamera-objektiver/sel1635gm

FE 100-400MM F4.5–5.6 GM OSS: SPEJLLØST TELEZOOMOBJEKTIV

FE 100-400mm F4.5–5.6 GM OSS supertele-zoomobjektiv bevarer den høje standard for opløsning, der er kendetegnende for Sonys G Master flagskibsserie. Objektivet har utrolig hurtig, præcis AF, et let og bærbart design samt en række professionelle funktioner og brugerdefinerbare indstillinger. Det er et usædvanligt kraftfuldt objektiv til en bred vifte af entusiaster og professionelle fotografer, særligt dem, der optager og fotograferer sport og dyreliv.

Læs mere om FE 100-400MM F4.5–5.6 GM OSS her: https://www.sony.dk/electronics/kamera-objektiver/sel100400gm

UBP-X700: BEDSTE KØB - UHD BLU-RAY AFSPILLER

UBP-X700 leverer alt, hvad du behøver for at træde ind i den nye 4K HDR-verden, uden at du behøver sige fuldstændig farvel til fortiden, herunder mulighed for at afspille både dvd'er, Blu-ray og endda SACD (Super Audio Compact Disc). Takket være den trådløse netværksforbindelse, byder afspilleren på flere fordele: Du kan bl.a. få adgang til online video- og lydtjenester, herunder Netflix og YouTube, samt DLNA-afspilning i høj opløsning. Om nødvendigt kan den anden ΗDMI-udgang bruges udelukkende til lyd, mens hovedudgangen overfører videosignalet (herunder HDR10 og Dolby Vision) direkte til dit tv.

Ethvert 4K-tv bør have en Ultra HD Blu-ray-afspiller som højkvalitets-videokilde, og med den skarpe prissætning overpræsterer UBP-X700 og leverer høj værdi for pengene.

Læs mere om UBP-X700 her: https://www.sony.dk/electronics/blu-ray-disc-afspillere/ubp-x700

VPL-VW760ES: PREMIUM PROJEKTOR

VPL-VW760ES er Sonys premium native 4K (4096 x 2160) HDR laser-projektor på 2.000 lumen, som kommer i et revolutionerende kompakt design. Fordi projektoren er forsynet med laserlys, er der 20.000 timer med praktisk talt vedligeholdelsesfri brug og ensartede lysniveauer, uden du behøver at skifte lamperne. Projektoren anvender dynamisk laserstyring ved hjælp af Sonys unikke algoritme til at skabe enestående dynamiske kontraster i realtid, så lysstærke scener opleves mere livagtige og mørke scener får mere dybde, hvilket er ideelt til HDR-indhold.

Ved hjælp af avanceret 4K-behandling sørger den nyeste generation af Reality Creation for at opskalere HD-kilder til 4K-kvalitet. Derudover producerer 4K Motionflow rammeinterpolations-teknologi klare billeder uden sløring selv ved hurtige actionscener eller sportsudsendelse med masser af bevægelse. VPL-VW760ES leverer en fantastisk billedkvalitet, som sikrer en fordybende oplevelse, uanset om brugeren ser den nyeste 4K HDR-film, tv eller spiller videospil.

Læs mere om VPL-VW760ES her: https://pro.sony/en_GB/products/4k-sxrd-projectors/vpl-vw760es

1 Cirkaantal effektive pixels
2 Ved Sonys interne testforhold for stillbilleder
3 I kontinuerlig "Høj+"-tilstand. Maksimum fps afhænger af kameraindstillingerne