Sony udvider MASTER-serien med 8K HDR LED-tv’er i super store størrelser

Sony udvider MASTER-serien med ZG9 8K HDR Full Array LED-tv og AG9 4K HDR OLED-tv. MASTER-serien omfatter eksklusive tv’er fra Sony med den allerbedste billedkvalitet, der er i stand til på troværdig vis at genskabe netop det visuelle udtryk, som instruktøren har tiltænkt.

Begge modeller kommer med den nyeste generation af billedprocessoren X1™ Ultimate, der sikrer præcise detaljer og kontraster.

X1™ Ultimate-billedprocessoren kommer desuden med en unik 8K-algoritme, der intelligent analyserer ethvert objekt i billedet og dermed sikrer enestående detaljerigdom og kontrast.

Da lyd er en afgørende faktor for seeroplevelsen, kommer både ZG9 og AG9 med den nye Sound-from-Picture Reality-lydfunktion, der gengiver lydens position fra skærmen, således at lyden eksempelvis kommer direkte fra skuespilleres mund, når man ser film.

ZG9 tv’er i super store størrelser

Tv’er i store størrelser bliver mere og mere populære, og derfor lancerer Sony ZG9 i 98” og 85” for at bringe storskærmsoplevelsen direkte til din stue. ZG9 kommer med ekstra høj opløsning og er Sonys første 8K HDR-tv, der har fire gange flere pixels end 4K (16 gange større opløsning end Full HD), hvilket giver en fordybende oplevelse stort set uden pixeldifferentiering.

Den kraftfulde X1™ Ultimate-billedprocessor er blevet optimeret til at kunne håndtere 33 millioner 8K-pixels og kommer ligeledes med den nyudviklede 8K X-Reality PRO, som opskalerer indhold til nær 8K-billedkvalitet.

Derudover er der udviklet helt nye 8K-dedikerede teknologier til ZG9-serien:

-Backlight Master Drive med fuld, lokal dæmpning, som har en ekstremt tæt LED-struktur, hvor hver enkelt LED styres individuelt og giver en hidtil uset kontrast med en slående lysstyrke og dyb sort.

-8K X-tended Dynamic Range™ PRO, der intelligent forbedrer lysstyrken, hvor der er brug for det.

Sony har desuden udvidet OLEDs Acoustic Surface Audio-koncept med Acoustic Multi-Audio til ZG9. For at sikre en Sound-from-Picture Reality-oplevelse udnytter den nye Acoustic Multi-Audio på ZG9 fire fremadrettede højttalere; to i bunden og to i toppen, som lader lyden komme direkte fra skærmen.

Derudover kommer ZG9 med en tv centerhøjttaler-tilstand, som gør tv’et til den centrale højttaler i din hjemmebiograf. Lyden kan også forbedres med Dolby Atmos™ (Tilgængelig via en fremtidig softwareopdatering).

ZG9 kommer ligeledes med X-Wide Angle, som sikrer en høj billedkvalitet, uanset hvilken vinkel man kigger fra, samt X-Motion Clarity, som minimerer bevægelsesslør uden at gå på kompromis med lysstyrken.

AG9 4K HDR OLED-tv’er

AG9 bringer billederne til live takket være den superbrede betragtningsvinkel og OLED-teknologiens præcise kontraster og dybe sortniveau.

De mere end 8 millioner selvoplysende OLED-pixels bliver styret præcist og individuelt af billedprocessoren X1™ Ultimate, mens Pixel Contrast Booster giver endnu mere farve og flere kontraster til områder med høj lysstyrke. Dermed gengives billeder og farver præcis, som det var tiltænkt af instruktøren.

Acoustic Surface Audio+ sikrer en fordybende lydoplevelse, hvor lyden kommer direkte fra skærmen, og med tv centerhøjttaler-tilstanden kan du benytte tv’et som din centerhøjttaler i din hjemmebiograf.

For at opnå den ultimative billedkvalitet kombinerer AG9 4K-billedkvalitet med High Dynamic Range (HDR) lysstyrke, farver og detaljer.

Ligesom ZG9 kommer AG9 med Netflix Calibrated Mode, Dolby Vision™ og Dolby Atmos™, som sikrer netop den seeroplevelse, som instruktøren havde tiltænkt.

AG9 kommer i et slankt design og kan hænges helt tæt til væggen ved brug af SU-WL850-vægmonteringssystemet (sælges separat).

Forbedret brugeroplevelse

Både ZG9 og AG9 kommer med Sony Android TV, som understøtter et bredt udvalg af apps fra Google Play™. For at gøre tv’et – og hjemmet – endnu smartere kommer ZG9 og AG9 med indbygget Google Assistant og indbyggede mikrofoner, som giver en håndfri betjening.

Den nye smarte fjernbetjening lader brugere styre deres forskellige tilsluttede enheder uden at skulle skifte fjernbetjening, mens den nyudviklede brugerflade giver hurtig og let adgang til favoritapps og -indstillinger

Sonys Android tv’er vil blive kompatible med Apple AirPlay 2 og HomeKit. AirPlay 2 lader dig streame indhold problemfrit fra din iPhone, iPad og Mac direkte til dit Sony-tv. Se film og serier fra iTunes og andre videoapp’s eller vis dine billeder frem på dit Sony-tv. Du kan også afspille musik eller lytte til podcasts fra dit tv eller AirPlay 2-højttalere i hele hjemmet, da de synkroniseres.

HomeKit giver dig mulighed for let og sikkert at kontrollere smartprodukter i dit hjem ved hjælp af Home-app’en eller ved at spørge Siri på en af dine Apple-enheder. Tv’erne kan blive tilføjet til Home-app’en for at skabe forskellige scenarier sammen med andet HomeKit-tilbehør. Brugere kan eksempelvis indstille et scenarie i Home-app’en, som skaber en filmaften-stemning hvor smart-tv’et tændes og lyset dæmpes ved blot at bede Siri om at sætte scenen. AirPlay 2- og HomeKit-understøttelsen vil blive tilgængelig til ZG9, AG9, XG95 og XG85 i 2019.

Sony annoncerer yderligere AG8 4K HDR OLED-tv, XG95/XG90 4K HDR Full Array LED-tv, XG85 HDR LED-tv samt WG6 Full HD HDR LED-tv, som bliver tilgængelige i 2019.

Specifikationer

ZG9 8K HDR Full Array LED-tv fra MASTER-serien (98” og 85”)

• Billedprocessoren X1™ Ultimate og 8K X-Reality PRO; skarpere og mere raffinerede billeder i realtid, som bliver opskaleret til tæt på 8K-billedkvalitet.
  • Backlight Master Drive; Full Array LED-baggrundsbelysningsteknologi som kombinerer enkeltstyrede LED-moduler optimeret til 8K og giver en dyb sort farve, blændende lys og mere levende farver.
  • 8K X-tended Dynamic Range™ PRO, som sikrer 20 gange højere kontrast end almindelige LED-tv’er.
  • Acoustic Multi-Audio med fire fremadrettede højttalere; med Sonys Sound-from-Picture Reality er bevægelse og lyd justeret præcist.
  • Tv-centerhøjttalertilstand.
  • X-Wide Angle minimerer ændringer i farverne, når man ser tv’et fra siden.
  • X-Motion Clarity sikrer, at bevægelser forbliver jævne og tydelige.
  • Netflix Calibrated Mode sikrer billedkvalitet, der er i overensstemmelse med filmskaberens vision.
  • Dolby Vision™ gør scenerne levende og giver en autentisk billedoplevelse, mens Dolby Atmos™ fylder rummet med medrivende surroundlyd.
  • HDMI 2.1 som understøtter 8K resolution og 4K High Frame Rate i ét kabel.
  • Android TV med håndfri betjening via Google Assistant.
  • Smart fjernbetjening; forbind enheder via HDMI og kontrollér dem alle fra én og samme fjernbetjening

AG9 4K HDR OLED-tv fra MASTER-serien (77”, 65” og 55”)

• Billedprocessoren X1™ Ultimate, giver den ultimative 4K HD-oplevelse med objektbaseret Super Resolution, objektbaseret HDR-remaster, Super Bit Mapping™ 4K HDR og dobbelt databasebehandling.
  • Pixel Contrast Booster; 8 millioner individuelle selvoplysende pixels samt Sonys originale panelkontrol til OLED, som giver en hidtil uset dyb sort, autentiske farver og en bredere betragtningsvinkel.
  • Acoustic Surface Audio giver multidimensionel lyd, der lader dig fordybe dig i en helt ny underholdningsoplevelse ved hjælp af to aktuarer og to kraftfulde subwoofers.
  • Tv-centerhøjttalertilstand.
  • Slankt design til vægmontering
  • Netflix Calibrated Mode tilstand sikrer billedkvalitet, der er i overensstemmelse med filmskaberens vision.
  • Android TV med håndfri betjening via Google Assistant.

AG8 OLED 4K HDR-tv (65” og 55”)

• 8 millioner selvoplysende OLED-pixels, som giver en visuel oplevelse med hidtil uset sort, levende farver og en bred betragtningsvinkel.
  • 4K HDR Processor X1™ Extreme med objektbaseret HDR-remaster, Super Bit Mapping™ 4K HDR og dobbelt databasebehandling.
  • Acoustic Surface Audio, som får hele skærmen til at resonere med fantastisk lyd direkte fra tv’et.
  • Dolby Vision™ gør scenerne levende og giver en autentisk billedoplevelse.

XG95 (85”, 75”, 65” og 55”) 4K HDR Full Array LED-tv

• Baggrundsbelysning med lokal dæmpning med X-tended Dynamic Range™ PRO, som sikrer 6 gange højere kontraster end ved almindelige LED-tv’er.
  • Acoustic Multi-Audio med Sound Positioning-diskanter, som giver Sonys Sound-from-Picture Reality-oplevelse.
  • X-Wide Angle minimerer ændringer af farverne, når man ser tv’et fra siden (tilgængelig for 85” og 75”.)
  • Android TV med håndfri betjening via Google Assistant.

XG90 4K HDR Full Array LED-tv (49”)

• X-Motion Clarity sikrer, at bevægelser forbliver jævne og tydelige.
  • Dolby Vision™ gør scenerne levende og giver en autentisk billedoplevelse.
  • Android TV med indbygget Google Assistant.

XG85 Series 4K HDR LED TV (85”, 75”, 65” og 55” modeller)

• 4K HDR Processor X1™, som gengiver mere dybde, flere teksturer og mere naturlige farver takket være objektbaseret HDR remaster-teknologi.
  • TRILUMINOS™-skærm for forbedret farvegengivelse.
  • Android TV med indbygget Google Assistant.

WG6 Full HD HDR LED-tv (50” og 43”)

• X-Reality™ PRO billedprocessoren opskalerer samtlige pixels for et exceptionelt klart billede.
  • ClearAudio+, som fintuner tv-lyden.
  • Opdateret brugerflade for en hurtigere netværksopsætning og nemmere søgning i indhold og apps.
  • YouTube™-knap på fjernbetjeningen, der giver direkte adgang til YouTube™.

Priser og tilgængelighed

Priser og tilgængelighed på de nye tv’er vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt.

• ces2019
  • tv